بکارگیری فناوری های نوظهور در بستر سنت های الهی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر در حکمرانی امروز

به گزارش سیتنا، بهروز طهماسب کاظمی، در آیین افتتاحیه تالار گفتگوی نوآوری و قانون‌گذاری نمایشگاه اینوتکس با اشاره به فرازهای اولیه دعای عرفه به سنت‌های الهی در نوآوری و صناعت اشاره کرده و سنت‌هایی که باعث وسعت و برکت در کار و صناعت و نوآوری می‌شود اشاره نمود.

وی با اشاره به‌اینکه هیچ نوآوری نزد خداوند پنهان نمی‌ماند و خداوند به همه تولیدکنندگان پاداش می‌دهد، این را یک سنت تکوینی خداوند در عالم خلقت نامید.

معاون هماهنگی و خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، در جمع نوآوران شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه اینوتکس، عنوان کرد: تجربه توسعه پارک علم و فناوری پردیس توسط مدیریت مخلص و انقلابی حاکم بر پارک، برکات بسیاری را برای کشور به‌ارمغان آورده و تجربه کم‌نظیری است که می‌تواند پیش روی همه نوآوران کشور قرار گرفته و روح امید را در جان و تن فناوران و نوآوران کشور بدمد.

وی افزود: انسان به‌عنوان تنها خلیفه الهی خداوند در روی زمین همه ظرفیت‌های نرم‌افزاری اسماء الهی را به‌صورت بالقوه در خود دارد و این نشان‌دهنده آن است که در بستر سنت‌های الهی همانطور که در فرازهای اول دعال عرفه اشاره شد، می‌تواند سازنده‌ای باشد که ساخته‌اش مشابه هیچ ساخته دیگران نبوده و مرزهای دانش و فناوری را برای جهانیان گسترده‌تر نماید.

حکمرانی در بستر فناوری‌ها و نوآوری‌های ساختارشکن و نوظهور نیازمند توجه جدی به بنیان‌های نظری و سنت‌های الهی و تلفیق این‌دو است.

کاظمی در ادامه با اشاره به‌اینکه نوآوری، جوهره قدرت و اقتدار سخت و نرم ملت‌ها و امت‌ها است، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نمایانگر توانمندی، اخلاص و خداگونه شدن دانشمندان و مجاهدان برجسته کشورمان در توسعه فناوری سخت بوده و قدرت و اقتدار بی‌نظیری را برای کشور عزیزمان به‌ارمغان آورده است.

وی در ادامه توضیح داد: حکمرانی در بستر فناوری‌ها و نوآوری‌های ساختارشکن و نوظهور نیازمند توجه جدی به بنیان‌های نظری و سنت‌های الهی و تلفیق این‌دو است. این‌موضوع امروزه توسط دانشمندان فعال دیگر کشورها نیز مورد تأکید قرار می‌گیرد که تمدن‌های خیر و شر آینده جهان وابسته به مبانی نظری حاکم بر پیوست توسعه فناوری‌های نوظهور است و عدم توجه به این‌موضوعات و تنظیم قوانین و مقررات بدون توجه به سنت‌های الهی، هرلحظه ممکن است یک جامعه غیر الهی به ارمغان بیاورد و این، آن خیری نیست که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات و تأکیدات دائمی خود ما را به آن رهنمون می‌نمایند.

معاون هماهنگی و خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، تاکید کرد: بر همه مدیران، فناوران و دانشمندان کشور لازم است با هوشمندی، تمامی علوم و فناوری‌های نوظهور را رصد نموده و آثار و پیامدهای آن‌ها را شناسایی و قوانین جامعه را در زمان‌های استفاده از این فناوری‌ها تنظیم و به‌کار گیرند وگرنه این‌علوم و فناوری‌ها ممکن است فرهنگ‌ها، زیست‌بوم و جوامع مختلف را به‌صورت طوفانی درنوردیده و صدماتی را به جوامع الهی وارد کنند که به هیچ‌وجه پاسخی برای ما در محضر خداوند باقی نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و خانه خلاق مرکز پژوهش‌ها این‌موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند از همه فناوران پیشرو در کشور درخواست کرد این‌موضوع را مهم دانسته و در برنامه آتی خود قرار دهند تا علاوه‌بر اینکه در علوم و فناوی‌های سخت و نرم پیش‌‌روی جهانیان هستیم این‌فناوری‌ها را بر اساس سنت‌های الهی توسعه داده و تمدن آرمانی، اسلامی و مهدوی را در جهان آینده رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.