چند نکته جالب از ترکیب پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر/ از تنهایی بیرانوند تا سورپرایز یحیی!

چند نکته جالب از ترکیب پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر/ از تنهایی بیرانوند تا سورپرایز یحیی!

یحیی گل‌محمدی در تمرینات پیش فصل بارها تصمیم گرفت که پرسپولیس را با سیستم‌های مختلف آزمایش کند.

سرمربی پرسپولیس پس از خرید مسعود ریگی به فکر استفاده از سیستم ۱-۴-۱-۴ افتاد اما به نتیجه ای نرسید. یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت با الگوبرداری از مربی مورد علاقه‌اش پپ گواردیولا از رویش ۳-۳-۴ استفاده کند اما سرانجام به این نتیجه رسید که بهترین سیستم برای پرسپولیس همان ۲-۴-۴ امتحان پس داده فصل گذشته است.

در بازی دوستانه پنج شنبه هفته گذشته تیمش برابر نساجی مازندران، پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و شهاب زاهدی به میدان رفت که به طور قطع و یقین ترکیب اصلی یحیی گل‌محمدی در دیدار با آلومینیوم اراک خواهد بود. این ترکیب حاوی نکات جالبی است که در پی از نظرتان می‌گذرد.

بیرانوند تنهاست

دروازه بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس در حال حاضر در تیم باشگاهی‌اش ذخیره باتجربه و مناسبی ندارد. امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی که روی هم ۳ گل در دیدار دوستانه با فجرسپاسی شیراز خوردند هیچ یک تجربه بازی در لیگ برتر را در کارنامه ندارند!

مرد دربی روی نیمکت

گئورگی گولسیانی که با زدن ۲ گل به استقلال در اولین دربی خودش محبوبیت بی نظیری نزد هواداران پرسپولیس پیدا کرد، حالا باید به نیمکت نشینی در این تیم عادت کند!

بهترین دفاع لیگ با یک تغییر کوچک

همان طور که اشاره شد، بهترین خط دفاع لیگ بیست و سوم (با ۱۳ گل خورده) حالا یک تغییر کوچک دارد. محمدحسین کنعانی‌زادگان قرار است جانشین این مدافع گرجستانی در ترکیب اصلی پرسپولیس شود. دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی به علاوه مرتضی پورعلی‌گنجی همان نفرات موفق و فصل گذشته خط دفاع پرسپولیس هستند.

سرباز آماده باش و سروش دست نمی‌خورند

میلاد سرلک که هر آن احتمال دارد به خدمت سربازی برود با سروش رفیعی زوج موفقی در فصل گذشته ساخته بودند که در فصل جدید نیز دست نخورده باقی خواهند ماند. شاید تنها نگرانی بزرگ یحیی گل‌محمدی در خط میانی، سرباز شدن ناگهانی میلاد سرلک باشد که مجوز حضورش در لیگ برتر (در صورت عدم دعوت به تیم ملی) روز اول شهریورماه به پایان خواهد رسید.

نیمکت نشینی کاپیتان اول پرسپولیس

امید عالیشاه یکی از مهم ترین گل‌های فصل پرسپولیس را در فینال جام حذفی به زیبایی هرچه تمام تر به استقلال زد. با این وجود کاپیتان اول قرمزها در هفته اول نیز نیمکت نشین خواهد بود. وحید امیری کاپیتان بازی‌های مهم نیم فصل دوم پرسپولیس در شروع لیگ بیست و سوم، کاپیتان اول سرخپوشان تهرانی خواهد بود.

سورپرایز یحیی

هرمربی در شروع لیگ برتر با یک سورپرایزکار خودش را آغاز می‌کند. قرار است در فصل جدید یک مهاجم چپ پا، سرعتی و شوتزن سورپرایزیحیی گل‌محمدی باشد. آیا شهاب زاهدی می‌تواند با گلزنی در هفته اول، خیال سرمربی و هواداران تیمش را راحت کند؟ باید منتظر ماند و دید!

منبع: خبرورزشی