مشکل اوقافی بودن اراضی الوند با پیگیری قضایی حل می‌شود

مشکل اوقافی بودن اراضی الوند با پیگیری قضایی حل می‌شود

به گزارش ایلنا، جواد خلج طایفه با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص اراضی الوند در شهرستان البرز گفت: درراستای سیاست دولت مبنی بر تبدیل به احسن کردن اراضی اوقافی باید گفت با توجه به تداخل صنایع و اوقافی بودن اراضی، در سال‌های گذشته پیگیری‌های مستمری صورت گرفته است.

شهردار الوند ادامه داد: در حال حاضر پرونده‌ای در این زمینه در دستگاه قضایی مفتوح است و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان به این موضوع ورود کرده‌اند، مسائل به صورت میدانی، رصد شده و با صدور رای نهایی از سوی مرجع قضایی و با آزادسازی اراضی از اوقاف، مشکل مردم حل می‌شود.

وی عنوان کرد: استقرار شهروندان بدون ضوابط در بخش جنوبی شهر الوند که اراضی اوقافی محسوب می‌شوند مشکلاتی را برای مردم و شهرداری ایجاد کرده که در دو ماه اخیر جلساتی با مسئولان استانداری، فرمانداری و شورای شهر در خصوص اراضی علی آباد که اوقافی و حدود ۴۵ هکتار است برگزار شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین جلساتی با همکاری مدیرکل دفتر فنی و دفتر امور شهری استانداری قزوین تشکیل و مقرر شده در اولین فرصت طرح تفکیک اراضی انجام و تغییر کاربری صورت گرفته و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود.

ایوی بیان کرد: از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز قول مساعد داده شده که بدون مطالبه از سوی دستگاه‌های مربوطه، تغییر کاربری و تفکیک اراضی انجام و مردم از خدمات شهری بهره‌مند و در ساخت و سازها مشکل نداشته باشند.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.