۹۲ داوطلب در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود پیش ثبت‌نام کردند

 ۹۲ داوطلب در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود پیش ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نوبخت شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز رسمی پیش ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز دوشنبه مورخ ۱۶ مرداد ماه برگزار شد، تا پایان ساعت تعیین شده در سومین روز ۹۲ نفر از متقاضیان نسبت به تکمیل نهایی پیش ثبت نام خود اقدام کردند که از این تعداد ۸۹ درصد از داوطلبین مرد و ۱۱ درصد زن هستند.

وی همچنین اظهار کرد: از این تعداد، سه داوطلب مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات و ۲۳ درصد رزمنده، ایثارگر و خانواده معظم شهدا هستند.
فرماندار شهرستان ساری اظهار کرد: ثبت نام تا ۴ روزه آینده همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir برای پیش ثبت نام اقدام کنند.
مقام عالی دولت در مرکز استان اظهار کرد: پس از تأیید مدارک بارگذاری شده از سوی ۶ دستگاه معرفی شده در قانون، کد رهگیری برای متقاضیان ارسال خواهد شد.
نوبخت در ادامه افزود: پیش ثبت نام از متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح شانزده مرداد آغاز شد و داوطلبان می‌توانند تا پایان جدول زمان بندی روز بیست و دوم مرداد برای ثبت نام به سامانه موردنظر وزارت کشور مراجعه و مدارک درخواستی مورد نیاز را بارگذاری کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مراحل پیش ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و براساس قانون انتخابات از جمله شرایط داوطلبان داشتن حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن، مدرک کارشناسی ارشد به بالا و نداشتن تابعیت کشورهای دیگر می‌باشد و درصورت عدم تکمیل پیش ثبت نام توسط داوطلبین در بازه زمانی مذکور، متقاضیان نمی‌توانند در مراحل بعدی که در تاریخ ۲۷ مهرماه لغایت ۳ آبان ماه به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، ثبت نام خود را قطعی کنند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.