۲۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های اربعین در ایلام هزینه شد

۲۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های اربعین در ایلام هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش ظهر روز پنجشنبه در سفر به استان ایلام و بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایانه برکت یکی از پایانه‌های اصلی کشور است که حمل و نقل مسافران و زائران از مرز مهران که به کربلای معلی مشرف می‌شوند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری سطوح پایانه مرزی مهران مسقف سازی شده است، افزود: همچنین نصب مه پاش و احداث سرویس‌های جدید بهداشتی برای سهولت مسافرین ایجاد و در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: در حوزه راهداری و نگهداشت راه‌ها اعم از روکش آسفالت، بهسازی معابر، روشنایی راه‌ها و تونل‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، نصب نیوجرسی، علائم هشدار دهنده و.. بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزینه شده است.

وی بیان داشت: همچنین از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۸۴۰ میلیارد تومان پروژه راهداری اجرا شده است.

وی در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: با توجه به کاهش تعداد اتوبوس‌های مسافربری در سال‌های گذشته، ناوگان عمومی تقویت و با استفاده ازظرفیت های موجود از با کمک از کشورهای همسایه به صورت استیجاری اتوبوس‌هایی درخواست و قرارداد نهایی بسته شده است.

بذرپاش افزود: همچنین مقرر شده دستگاه‌های اجرایی که اتوبوس در اختیار آنها است، تحت مدیریت راهداری کشور در خدمات رسانی به زائران بکار گرفته شود.

وی در ادامه از توسعه پارکینگ‌های اربعین و برکت در مرز مهران خبر داد و گفت: این مکان‌ها به سیستم‌های سرمایشی، سالن انتظار مسافر تجهیز و معابر مناسب سازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتبار وزارت راه و شهرسازی، در حوزه راه‌ها، راه سازی، کیفیت بخشی راه‌های مسیر ایلام به مهران کارهای خوبی انجام و نسبت به سال گذشته رشد بسیاری خوبی داشته است.

منبع: مهر