منتظریم تا کارآفرین مطرح مشکلات استقلال را کم کند/ امیدوارم حضور هاشمی نسب خواسته خود نکونام باشد/ علی انصاریان صادقانه گفت من استقلالی نیستم!

منتظریم تا کارآفرین مطرح مشکلات استقلال را کم کند/ امیدوارم حضور هاشمی نسب خواسته خود نکونام باشد/ علی انصاریان صادقانه گفت من استقلالی نیستم!

پیوستن مهدی هاشمی نسب به استقلال بار دیگر ماجراهای حضور او در جمع آبی پوشان برای اولین بار را مطرح کرد. اتفاقی که تابستان سال ۷۹ به وقوع پیوست و بهرام امیری یکی از معاونین سابق باشگاه استقلال نقش مهمی در آبی‌پوش شدن یاغی داشت. به بهانه بازگشت دوباره هاشمی نسب با بهرام خان گپ زدیم و در لابلای این مصاحبه نکات فوق العاده مهمی برای اولین بار افشا شد.

اول از استقلال شروع کنیم. چرا شرایط این تیم به لحاظ مدیریتی چندان متعادل نیست؟
واقعا نمی‌دانم سیاست‌های کلی پیرامون استقلال اجرا شد یا اینکه… در ارتباط با بحث قراردادها قبول دارم که ارقام فصل گذشته و قراردادهایی که فصل قبل منعقد شد، دست و بال کادر مدیریت جدید را تا حد زیادی بسته است. از طرف دیگر بحث سقف قرارداد هم وجود دارد که قدرت مانور را از علی خطیر و دوستانش تا حدی می‌گیرد اما با همه این احوال به نظرم دوستان ما در باشگاه استقلال باید بیشتر تلاش کنند. از طرف دیگر رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی تاکید داشتند دو عضوی که از طرف این سازمان برای حضور در هیئت مدیره استقلال معرفی شده‌اند، افراد اقتصادی هستند. ایشان روی یکی از آنها به طور ویژه تاکید داشت و گفت یکی از بهترین کارآفرینان کشور هستند حالا منتظریم تا ببینیم این کارآفرین مطرح در استقلال چه کار می‌کند و مشکلات استقلال تا چه اندازه کم می شود. من همیشه استقلالی ام و هر اتفاق خوبی در این عرصه خوشحالم می کند

البته بحث‌های دیگری هم مطرح است که انتقاداتی را در پی داشته است. مواردی مانند رونمایی نکردن از پیراهن جدید استقلال برای لیگ بیست و سوم و… پیراهن استقلال چند ساعت قبل از بازی به معرض دیده عموم گذاشته شد.
به نظرم خیلی خوب است که مدیران کنونی استقلال که همگی هم محترم هستند نگاهی به سالیان گذشته بیندازند. درسال‌های قبل استقلال بارها پیش از آغاز فصل جشن پیراهن برگزار کرد اما آقایان در این فصل حتی چنین مراسمی را هم برگزار نکردند و هواداران تا چند ساعت قبل از شروع بازی نمی‌دانستند هر بازیکن با چه شماره‌ای وارد زمین می‌شود. قطعاً با توجه به قرار داشتن در ماه محرم، هیچکس توقع نداشت استقلال جشن بگیرد اما انتظار داشتیم یک مراسم رونمایی مناسب از پیراهن جدید برگزار شود. به نظرم این موارد جزو ضعف‌های اجرایی است و نشان می‌دهد باشگاه هنوز کامل نشده است. در این موارد عملکرد مدیریتی استقلال ضعیف بود.

مهدی هاشمی نسب هم دوباره به استقلال برگشت. کسی که می‌دانیم با شما رابطه خیلی خوبی دارد.
مهدی یکی از بازیکنانی بود که واقعاً در استقلال غیرت و تعصب نشان می‌داد. حضور او روی نیمکت در کنار عزیزان دیگری همچون جواد نکونام و محمد نوازی موجب می‌شود بازیکنان کنونی حساب کار دستشان بیاید و اگر لازم باشد جان خودشان را هم برای استقلال بدهند اما یک نکته را هم بگویم.

بفرمایید.
امیدوارم و خدا کند حضور مهدی هاشمی نسب در استقلال با نظر مستقیم و خواسته قاطعانه خود جواد نکونام باشد. فقط همین!

در مورد ماجراهای سال ۷۹ و استقلالی شدن مهدی هاشمی نسب در آن مقطع بحث‌های زیادی مطرح است و برخی از پیشکسوتان پرسپولیس می‌گویند او به خاطر پول خوبی که استقلال پیشنهاد داد، آبی پوش شد. شما در آن زمان یکی از ارکان جدی استقلالی شدن هاشمی نسب بودید، آیا واقعاً او به خاطر پول آمد؟
ه اینطوری نبود. البته طبیعی است که هر فوتبالیستی و به طور کلی هر انسانی مسائل مالی و منافع خودش را در نظر می‌گیرد و این اصلاً بد نیست اما انصافاً مهدی هاشمی نسب برای استقلال کیسه ندوخت و بازارگرمی هم نکرد. مهدی آنقدر با معرفت بود که همان روز اول وقتی بر سر امور مالی با ما به توافق رسید و رقم قراردادش مشخص شد، دیگر تا روز آخر بازارگرمی نکرد. یک چیز را هم من با صراحت بگویم، اگر هاشمی نسب می‌خواست فقط به پول برسد در همان سال ۷۹ تیم‌هایی بودند که از استقلال بیشتر به او می‌دادند ولی هاشمی نسب پیشنهاد آنها را نپذیرفت و استقلالی شد. البته ظاهراً مشکلاتی در پرسپولیس داشت و آنجا به بن بست خورده بود به همین خاطر ترجیح داد فوتبالش را با ما ادامه بدهد. من با هاشمی نسب به مسافرت‌های خارجی هم رفتم. واقعا بچه با معرفت و خوبی است. شما ببینید مرحوم علی انصاریان هم به استقلال آمد و یک فصل برای ما بازی کرد. در آن فصل که استقلالی بود کوچک‌ترین مشکلی هم نداشت و هنوز هم مورد احترام همه هواداران استقلال است اما خدا بیامرز پس از پایان فصل از استقلال جدا شد و بعداً هم با صداقت اعلام کرد قلباً استقلالی نبود بلکه به خاطر پاره‌ای مسائل چون از پرسپولیس کنار رفته بود، به جمع استقلالی‌ها پیوست. داستان هاشمی نسب اما فرق می‌کر. د هاشمی نسب آمد و چند سال برای ما بازی کرد. او قلباً استقلال را دوست داشت. این حرف من اصلاً به معنای تقابل با مرحوم انصاریان نیست. روحش شاد باشد. علی بچه بسیار خوبی بود اتفاقاً او هم با صداقت صحبت کرد.

و به عنوان سوال آخر اگر بهرام امیری طی چهار ماه گذشته معاون نقل و انتقالات باشگاه استقلال بود آیا علیرضا بیرانوند این فصل را در استقلال استارت می‌زد؟
وقتی قرار است انتقالی در این سطح صورت بگیرد مهم‌ترین رکن کار انجام تمام امور در نهایت سکوت و مخفی‌کاری است. دقیقاً مانند همان کاری که ما در رابطه با بازیکنانی نظیر: مهدی هاشمی نسب، رضا عنایتی، فرهاد مجیدی و … انجام دادیم ولی قضیه بیرانوند اصلاً چنین مواردی را داخل خود نداشت. از همان اول کار که ماجرا رسانه‌ای شد مشخص بود که بیرانوند نمی‌خواهد به استقلال بیاید و قضیه بازارگرمی است. متاسفانه استقلال نه تنها بیرانوند را نگرفت بلکه یک هفته از فرصت نقل و انتقالاتی خود را هم از دست داد و با توجه به رقم مطرح شده برای این بازیکن، توقع بازیکنان خودش را هم بالاتر برد.

منبع: خبرورزشی