سامانه نظام جامع بازارکار به‎زودی راه‌اندازی می‌شود

سامانه نظام جامع بازارکار به‎زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود کریمی‌بیرانوند صبح امروز در چهارمین جلسه شورای اشتغال استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال استان مازندران دغدغه جدی نداریم، اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری در مازندران کمتر از میانگین کشوری و رشد اقتصادی استان در کشور وضعیت خوبی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه روند اشتغال در مازندران صعودی و مثبت است، تصریح کرد: وزارت کار متولی بازار کار و ارزیاب‌کننده اشتغال در استان‌ها و دستگاه‌ها است و مصوبات استانی شورای اشتغال باید رنگ و بوی اجرایی بگیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هدف‌گذاری حاکمیت و دولت، کیفیت شغل است، ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی اشتغال پیگیری کیفیت شغل با محوریت فارغ‌التحصیلان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سال گذشته به هدف‌گذاری یک میلیون شغل رسیدیم و امیدواریم در سال جاری به این میزان برسیم، گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان از اهداف اصلی وزارتخانه در سال جاری است.

کریمی‌بیرانوند با بیان این‌که تعهد اشتغال در این استان در سال گذشته محقق شده است، افزود: همه آمارها از جمله کاهش نرخ بیکاری، اشتغال‌زایی، رشد بیمه‌شدگی و … این را تصدیق می‌کنند که استان مازندران در حوزه اشتغال در مسیر درستی قرار گرفته است.

وی از ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار کد ملی در سامانه رصد اشتغال خبر داد و افزود: در حال حاضر این سامانه ۲۱ هزار کاربر دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آمار اشتغال به تفصیل در سامانه ملّی رصد اشتغال شفاف‌سازی می‌شود، افزود: سامانه ملی رصد اشتغال بستری برای شفاف‌سازی آمار اشتغال بدون نیاز به برگزاری جلسه به تفکیک دستگاه، شهرستان، جنسیت فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: هدف دوم از سامانه رصد اشتغال، نظارت بر حوزه اشتغال است و شفافیت در حوزه اشتغال سبب می‌شود نظارت بهتری بر آن صورت گیرد.

این مسؤول با بیان این‌که هدف سوم نیز سیاست‌گذاری است، بیان کرد: با توجه به آمارها و اطلاعاتی که در این سامانه موجود است می‌توان سیاست‌گذاری مطلوبی در حوزه اشتغال تدوین کرد.

کریمی‌بیرانوند با اشاره به اقدامات جدی دولت مردمی سیزدهم در رونق فضای کسب‌وکار تأکید کرد:‌ جهاد در این زمینه ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه جایگاه مطالبه‌گری حوزه اشتغال را افزایش دهیم ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اشتغال است و سیاست‌گذاری و مطالبه از دستگاه‌ها را به‌صورت پیگیری می‌کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مسیر‌های مهم، یافتن راه‌حل مسأله بیکاری دانش‌آموختگان در کشور رسیدن به یک اجماع در سطح سیاست‌گذاری ملّی است.

این مسؤول گام اول را شناخت دقیق و عمیق مسأله بیکاری دانش‌آموختگان عنوان و اضافه کرد: خلأ مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان یکی چالش‌های اساسی مسأله بیکاری این قشر است.

کریمی‌بیرانوند ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی را حلقه مفقوده اشتغال فارغ‌التحصیلان کشور دانست و گفت: سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار تا شهریور ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعلام اینکه با راه‌اندازی این سامانه آنالیز شغلی تمام مردم ایران انجام می‌شود بیان کرد: با راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سامانه جستجوی شغل اطلاعات جویندگان کار شفاف می‌شود، ادامه داد: سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی راه‌اندازی شد.

کریمی‌بیرانوند تصریح کرد: تمام متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار اطلاعات این حوزه است و موضوع بعدی هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که به وسیله این سامانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۸/ع

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.