احقاق حق وانجام اقدامات پیشگیرانه ازاولویت‌های دادگستری زنجان است

احقاق حق وانجام اقدامات پیشگیرانه ازاولویت‌های دادگستری زنجان است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان، افزود: تلاش‌های صورت گرفته در دادگستری استان در سال‌های گذشته کارنامه درخشانی دارد و جایگاه دادگستری در ابعاد مختلف بسیار بالاست.

وی گفت: با همه این اقدامات ارزشمند صورت گرفته، ما ناگزیر به ارتقای سطح این جایگاه و ارائه خدمات بیشتر به مردم هستیم که نیازمند برنامه ریزی و تلاش مضاعف است.

رئیس کل دادگستری زنجان با تأکید بر این موضوع که سلامتی دستگاه قضائی استان در انجام وظایف و تکریم مراجعه کنندگان از مقوله‌های مهم و اثرگذار است، ادامه داد: تلاش مجموعه بر صیانت و محافظت از نیروها با اقدامات پیشگیرانه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام علی فرجی برحق به سمت رئیس کل دادگستری استان و آرزوی توفیق برای او، گفت: امروز جامعه نیازمند امنیت و آرامش بوده که یکی از دستگاه‌های مرتبط با این مقوله، دستگاه قضاست.

آیت الله علی خاتمی افزود: قضات و کارکنان دادگستری استان افرادی توانمند، سالم و پرتلاش هستند و اقدامات دادگستری استان در سال‌های گذشته در احقاق حق و رسیدگی به مشکلات قضائی مردم ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی، توجه به ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های حوزه خانواده با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین محل را موضوعی مهم در کاهش ورودی پرونده‌ها و عامل تحکیم بنیان خانواده‌ها برشمرد و خواستار تقویت شورای حل اختلاف استان در امر سازش شد.

منبع: مهر