شهردار رازمیان به دادگاه معرفی شد

شهردار رازمیان به دادگاه معرفی شد

به گزارش ایلنا، احمد زارعی با اعلام این خبر گفت: پیرو بازدید و بررسی کارشناسی صورت گرفته از سایت پسماند شهر رازمیان به دلیل انتشار پسماندهای سبک در اطراف جایگاه و مسیل ضلع شرقی، سوزاندن دائمی زباله‌ها، تخلیه زباله‌ها در نقاط مختلف اطراف جایگاه، نداشتن فنس و حصار جهت جلوگیری از پراکنش و جلب حیات وحش، تفکیک غیراصولی توسط زباله‌گردها به دلیل نداشتن نگهبان تخلفاتی شناسایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین ادامه داد: در این محل تخلیه فاضلاب سرویس‌های بهداشتی در محل جایگاه علاوه بر انتشار گازهای سمی سرطانزا به دلیل سوزاندن زباله و تهدید بهداشت و سلامت مردم موجبات آلودگی محیط زیست را نیز فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در مجوز اعطایی این اداره، محصور کردن (فنس‌کشی) اطراف جایگاه به منظور جلوگیری از ورود جانوران و اتخاذ تدابیر لازم در راستای جلوگیری از پراکنش زباله‌ها، کوبش خاک بستر جایگاه و استفاده از لایه‌های غیرقابل نفوذ به منظور جلوگیری از نفوذ شیرابه مورد تاکید قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز درختکاری به میزان 25 درصد از مساحت عرصه با استفاده از درختان غیرمثمر با تاکید بر گونه‌های بومی، پوشاندن پسماندهای تخلیه شده پس از هم سطح شدن محل دفن با سطح زمین، جلوگیری از آتش زدن و سوزاندن پسماندها از دیگر شروط اصلی مجوز بوده که تقریبا هیچ کدام از آن‌ها عملی نشده است.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه از این جایگاه به صورت مشترک برای پسماندهای بخش الموت غربی نیز استفاده می‌شود، از سایت مذکور با حضور معاون عمرانی فرمانداری قزوین بازدید و مقرر شد، بهسازی سایت صورت پذیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین اظهار کرد: با توجه به عدم اقدام در مهلت اعلام شده در گارگروه مدیریت پسماند شهرستان و بر اساس مصوبات کارگروه پسماند استان مدیریت سایت به شهرداری رازمیان واگذار شد؛ اما هیچ اقدامی در جهت بهبود سایت و رفع آلودگی صورت نپذیرفته و به لحاظ زیست محیطی جایگاه مذکور به یکی از بزرگترین‌کانون‌های تهدید بهداشت، سلامت و محیط زیست کل منطقه الموت تبدیل شده که به همین دلیل شهردار به دادگاه معرفی شد.

انتهای پیام/منبع: ايلنا