صیانت از حقوق عامه وظیفه اصلی و ذاتی دستگاه قضایی است

صیانت از حقوق عامه وظیفه اصلی و ذاتی دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح شنبه در نشست مدیران قضائی خراسان شمالی که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: صیانت از حقوق عامه و خدمت صادقانه و خالصانه به مردم از جمله وظایف اصلی و رسالت ذاتی دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: مدیران قضائی باید با حساسیت مضاعف و اهتمام جدی تری نسبت به حقوق عامه انجام وظیفه کنند.

وی افزود: علاوه بر ضرورت تسریع در اجرای احکام صادره باید تدابیری اتخاذ شود که در فرایند اجرا شاهد کمترین موارد ابهام و اجمال باشیم.

براتی زاده نیروی انسانی خلاق و توانمند به عنوان یک سرمایه ارزشمندی هر سازمانی به شمار می‌رود که باید از آنها بدرستی صیانت شود لذا اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از تشکیل هیأت‌های نظارت بر حوزه‌های قضائی شهرستان‌ها، ارجاع هدفمند پرونده‌های حقوقی به شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش، نظارت مستمر و متناوب بر پرونده‌های کسر از آمار موقت و ارجاع هوشمند پرونده‌های دارای موضوعات کارشناسی به عنوان بخشی از مهمترین برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ یاد کرد.

وی بیان کرد: بهبود شاخص‌های عملکردی با تقویت سازوکارهای نظارتی تقویت شود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.