حذف ماده‌های قانونی ضد کارگری از لایحه توسعه هفتم/ اصفهان در رتبه چهارم استان ثروتمند کشور

حذف ماده‌های قانونی ضد کارگری از لایحه توسعه هفتم/ اصفهان در رتبه چهارم استان ثروتمند کشور

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، میثم مداحی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان 359 خدمت به جامعه کارگری و کارفرمایان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: حدود 49 هیات تشخیص و 21 هیات حل اختلاف در استان اصفهان داریم که در سال گذشته بالغ بر 34000 دادخواست را بررسی و برای 29 هزار پرونده دادنامه صادر کردند، البته که جای افتخار ندارد ولی رسیدگی به این حجم از پرونده نشان از انجام وظیفه درست است.

مدیرکل اداره کار استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته رتبه یک در روابط کار را کسب کردیم افزود: با بازرسی از کارگاه‌های فعال، توانستیم 25 درصد حوادث حین کار را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: تشکل‌ها حلقه واسط بین مردم و دولت هستند و در اصفهان بالغ بر 670 تشکل کارگری و کارفرمایی داریم.

مداحی با بیان اینکه بالغ بر 17000 نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری هستند اذعان داشت: در بهار سال گذشته نرخ بیکاری 12 و شش دهم درصد بود و در بهار 1402 این رقم به 9 و دو دهم کاهش پیدا کرده است و نشان می دهد که با تحلیل آینده پژوهی در بازار کار و بر اساس اطلاعات درست و صحیح، برنامه ریزی انجام شده و نرخ بیکاری کاهش پیدا کند؛ در سال 1401 چهل و هفت هزار نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه شد.

وی به اقدامات دیگر این اداره کل در معاونت اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات صرف 12 میلیارد تومان هزینه کارفرمایان برای بهداشت محیط است و از این حیث نیز رتبه یک کشوری در حوزه برتر اجتماعی را به خود اختصاص دادیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه شاخص فلاکت باید از سوی سازمان مدیریت اعلام شود تاکید کرد: بر اساس آمار ها اصفهان در کشور رتبه چهارم از میزان ثروت را دارد و جزو دهک های بالای درآمدی هستیم.

وی ادامه داد: بالغ بر یک میلیون و هفتصد هزار خانوار در استان اصفهان با جمعیت حدود پنج میلیون و نیم، یارانه دریافت می کنند و بیش از 370 هزار خانوار در سه دهک ابتدایی هستند.

مداحی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در خصوص واکنش این اداره به لایه توسعه هفتم گفت: با تعیین هیات اندیشه ورز در اداره کل و استخراج آسیب‌های ماده‌های قانونی ضد کارگری و انتقال آن به وزارتخانه، موفق به حذف آن‌ها شدیم.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.