برنامه های فرهنگی اثرگذارترین اقدام برای ارتقای شاخص فرزندآوری است

برنامه های فرهنگی اثرگذارترین اقدام برای ارتقای شاخص فرزندآوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا ابراهیمی در جلسه شورای جوانی جمعیت آذربایجان غربی اظهارداشت: یک‌ مدت طولانی تبلیغات بر روی موضوع «دو بچه کافی است» متمرکز شده بود و هنوز این فرهنگ در خانواده‌ها طرفدار دارد.

وی اضافه کرد: پاک کردن این موضوع در اذهان مردم، مدت زمان زیادی لازم دارد ولی فرصت خیلی کوتاه بوده و امروز پیری جمعیت به عنوان تهدید بزرگ‌ برای کشور و جامعه مطرح است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کنار ازدواج، موضوع فرزندآوری نیز در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: تولید محتوای خوبی در حوزه جوانی جمعیت نداریم و در این بخش نیاز به استمرار و اقناع سازی و تولید محتوا با سلیقه مخاطب داریم.

ابراهیمی با اشاره به لزوم توجه به جلوگیری از سقط جنین در جامعه‌ یادآور شد: در این خصوص باید ورود جدی‌ از سوی همه متولیان امور صورت گیرد.

وی همچنین از وقوع پدیده طلاق به عنوان یکی از عوامل ایجاد مشکل در حوزه فرزندآوری نام برده و گفت: افزایش مراکز مشاوره و ارائه مشاوره‌های موثر به زوجین در این ارتباط در دستور کار متولیان باشد تا با تحکیم بنیان خانواده، زمینه فرزندآوری نیز بیشتر فراهم شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.