۳۰ درصد شبکه توزیع آب خراسان جنوبی فرسوده است

۳۰ درصد شبکه توزیع آب خراسان جنوبی فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی دوستی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۳۶۷ هزار و ۵۵۹ فقره انشعاب آب و ۱۲ هزار و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهارکرد: تأمین و توزیع آب مشترکین از طریق ۵۴۹ کیلومتر خطوط انتقال و ۲ هزار و ۴۴۵ کیلومتر شبکه توزیع در شهرهای استان انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: پنج هزار و ۵۵۷ کیلومتر خطوط انتقال و ۴ هزار و ۲۲۵ کیلومتر شبکه توزیع در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد.

دوستی گفت: به لحاظ محدودیت منابع مالی تنها مسیرهای دارای نشت و تراکم اتفاقات در استان شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۳۵۰ کیلومتر شبکه انتقال آب و بالغ بر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع آب خراسان جنوبی با توجه به قدمت شبکه توزیع آب دچار فرسودگی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حدود ۱۹۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب در سطح استان دارای فرسودگی بالا و در اولویت اول بهسازی است، گفت: همچنین حدود ۲۰ درصد خطوط انتقال آب استان نیز فرسوده است.

وی افزود: مسیرهای دارای نشت و تراکم اتفاقات شهری در بخش شبکه توزیع آب حدود ۱۱۰ کیلومتر و در بخش روستایی حدود ۲۴۰ کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: از نظر عمر لوله، فرسودگی در شهرها حدود ۲۵ درصد و در روستاها حدود ۴۰ درصد است.

دوستی یادآور شد: هدررفت واقعی آب در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷.۵ درصد بوده که عمدتاً ناشی از اتفاقات و نشتی‌های نامرئی شبکه‌های توزیع به دلیل فرسودگی است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.