مجید مجیدی: آثار این رویداد باید در محدوده تفکر آقا امام حسین (ع) باشند/ تصویر دهم مستقل است

مجید مجیدی: آثار این رویداد باید در محدوده تفکر آقا امام حسین (ع) باشند/ تصویر دهم مستقل است

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، مجید مجیدی اظهار داشت: خوشحالیم که امسال توفیق پیدا کردیم که سومین دوره را برگزار کنیم. البته باید امسال چهارمین دوره را برگزار می کردیم اما به خاطر شرایط سال گذشته فیلم ها به حد نصاب نرسید و برگزار نشد. این رویداد را از ابتدا با این نیت شروع کردیم که بتوانیم در این راه جریان سازی کنیم و در حوزه نگاه به ساحت مقدس امام حسین و مسیر و راه و اخلاق حسینی این رویداد را به منصه ظهور برسانیم. تلاش ما از روزهای اول این نبوده که فقط تعدادی اثر به رویداد برسانیم بلکه مهم این بوده که در این مسیر جریان ساز باشیم و به‌ تولید برسیم.

وی ادامه داد: امسال خیلی جدی بحث تولید را در سیاست کاری خود داریم. از همه سینماگران دعوت می‌کنیم که اگر ایده و موضوعاتی در این حوزه داشتند به دبیرخانه بفرستند و ما بعد از بررسی حمایت خواهیم کرد. امسال خوشبختیم که در حضور فیلمسازان خوب کشورمان چون رضا میرکریمی و بهروز شعیبی و کمال تبریزی هستیم.

وی افزود: تاکید می‌کنم که این رویداد از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد و کاملا مستقل است و به حایی وابسته نیست و در جهت اهداف امام حسین خواهد بود. حتی از ظرفیت های مساجد و حسینه ها ما استفاده میکنیم. این رویداد با هیچ جا تجمیع نمیشود و سیاست های آنان با این رویداد قالب نمیشود و تاکید داریم که این رویداد به هیچ جا وابسته نیست. از هر جا کمک بگیریم به این معنا نیست که قرار است سیاست های آنها بر روی کار ما سایه بیاندازد.

در ادامه نشست محمد رهبر؛ دبیر رویداد گفت: اصلی‌ترین موضوعات را آقای مجیدی گفتند و در تکمیل فرمایشات ایشان و تغییرات فراخوان باید بگویم که متممی به فراخوان اضافه کرده ایم. ایده هایی که سال گذشته برای رویداد ارسال شده را توسط آقای شعیبی بررسی میکنیم. عزیزانی که ایده خود را تا ۳۱ مرداد برای رویداد در سایت بارگزاری کنند برای امسال به حمایت و داوری می‌رسند. دیگر تغییر در فراخوان این است که آثار از ۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه افزایش داده شده است. آثاری که سال کذشته به دلیل کمبود زمان نتوانستیم داوری کنیم را در صورت راهیابی به هیات داوری، داوری خواهند شد.

وی افزود: هر موضوعی که بر پایه اخلاق، عدالت، ظلم‌ستیزی و کرامت است می توانند در سایت بارگزاری کنند و با توجه به نزدیکی اربعین از آثاری که امسال و سال های قبل که در فضای پیاده روی اربعین تولید شوند هم استقبال می‌کنیم. افتخار داریم که آستان مقدس حسینی جزو حامیان این رویداد هستند و ما را پشتیبانی می‌کنند.ما در حال مذاکره با انجمن سینمای جوان و حوزه هنری هستیم که با همکاری دوستان از پتانسیلی که از کارگردانان دارند استفاده کنیم و طرح های آن ها را هم داشته باشیم. دانشکده هنر تربیت مدرس هم به عنوان پایگاه دانشگاهی رویداد تصویر دهم با ما همکاری خواهند کرد و یکی از اعضای این دانشکده هم به عنوان هیئت انتخاب خواهد بود.ما دست یاری به سوی هر پایگاهی که آماده همکاری است دراز می کنیم.

وی افزود: برای ایده‌هایی که امسال بخواهیم حمایت کنیم تا ۳۱ مرداد و ایده‌های بعد از این تاریخ ارسال شوند برای سالهای آینده خواهند بود و فیلم کوتاه هم تا ۳۰ آبان ماه فرصت است تا در دی ماه این رویداد را برگزار کنیم.

در ادامه مجیدی درباره خط قرمزهای احتمالی برای فیلم‌ها خاطر نشان کرد: اجازه دهید الان هیچ تفسیری نداشته باشیم و تفسیر سیاسی نکنیم. بگذاریم آثار به منصه ظهور برسند و بعد قضاوت شوند. خواهش میکنم الان هیچ تفسیری نداشته باشیم و اجازه دهیم این رویداد مسیر خود را برود و اثری ساخته شود. خط قرمز ما فقط این است که اثر در محدوده تفکر آقا امام حسین (ع) باشد و الان خودمان را محدود به چیز نکردیم.

رهبر درباره مبلغ حمایتی که برای آثار در نظر گرفته شده، گفت: مبلغ حمایت با توجه به کیفیت اثر متفاوت خواهد بود و عدد را الان نمیتوانیم مطرح کنیم. مبلغ خاصی را در نظر نگرفتیم و همه چیز دست آقای شعیبی است. حداقل مبلغ را ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم و حداکثر را الان نمیتوانم بگویم.

وی افزود: برای نمایش فیلمهای منتخب در پیاده‌روی اربعین امسال برنامه‌ای نداریم ولی برای سالهای بعد اقداماتی خواهیم داشت.

بهروز شعیبی نیز در ادامه اظهار داشت: ابتدا از مجموعه تصویر دهم و استاد مجیدی تشکر میکنم و خیلی برای من موهبت است که در کنار این عزیزان هستم. ارتباط خوب دبیر این رویداد و دیگر اساتید ما مثل آقای میرکریمی و تبریزی این نگاه را به وجود می آورد که ابعاد مختلفی را در مورد امام حسین (ع) و تاریخ آن زمان که مغفول مانده را تصویر کنیم. امسال با توجه به این که سال چهارم این رویداد است بخشی از طرح ها از سال سوم به دست ما رسیده و تلاش می‌کنیم فیلم هایی با موضوعات مختلف در این راستا تولید‌ کنیم.

وی افزود: حتی اگر دوستانی ایده ها و فیلمنامه های خوبی داشته باشند و نخواهند بسازند ما با تعاملی این دوستان را با فیلمسازان دیگر پیوند می دهیم تا فیلمها ساخته شوند.

جعفر الادیب نیز در پایان اظهار داشت: این دومین دوره‌ای است که آستان مقدس امام حسین (ع) از این رویداد حمایت می‌کند. امسال کارهایی از کشور عراق هم به این رویداد ارسال می‌شود و خوب است که در عرصه بین‌الملل هم فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام/منبع: ايلنا