۹۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی در گلستان ذخیره شده است

۹۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی در گلستان ذخیره شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدصمد ضیایی اظهار کرد: طی چهار سال اخیر ۲۵ طرح تولید کودهای فسفاته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور طراحی شده بود که در سال ۱۴۰۱ بخشی زیادی از این طرح‌ها اجرایی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون میزان ۹ هزار و ۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی در استان ذخیره شد، افزود: این رقم در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه در هر تن برداشت گندم ۳۰ کیلوگرم فسفر و ۲۵ کیلوگرم پتاس از خاک برداشته می‌شود، گفت: لازم است این میزان مواد مغذی دوباره برای رشد گیاه به خاک بازگردانده شود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در برنامه کشت قراردادی، کشاورزی پایداری داشته باشیم باید مصرف این کودها را جزو برنامه‌ها اصلی قرار دهیم چرا که اگر این کودها به اندازه کافی به خاک تزریق شود در مواقع کاهش بارندگی و تنش‌های خشکی گیاه مقاوم‌تر خواهد بود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.