برنامه‌ریزی برای رشد 11 درصدی حوزه معدن در زنجان

برنامه‌ریزی برای رشد 11 درصدی حوزه معدن در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مجید گلشنی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته در استان زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در چهار ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت ۲۷ پروانه اکتشاف صادر و نخستین مزایده بسته سرمایه‌گذاری و همچنین مزایده پسمانده روی برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برنامه استان رشد ۱۱درصدی حوزه معدن است، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است.

وی توجه جدی به برگزاری مزایده معادن، احیای واحدهای راکد و ورود سرمایه‌گذاران به حوزه معدن را سه راه‌کار کوتاه ‌مدت برای تحقق برنامه رشد این حوزه اعلام کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های صنایع معدنی، ایجاد واحدهای فرآوری، توسعه شرکت‌های اکتشافی، توسعه اکتشافات و صدور پروانه از جمله اهداف برنامه میان مدت در حوزه معادن است.

گلشنی فرد با تاکید بر اینکه حوزه معدن سرشار از مشاغل و حرف مختلف است، ادامه داد: در این حوزه صادرات فنی و مهندسی که مورد غفلت قرار گرفتار در دستور کار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ساخت صنایع معدنی، تقویت تشکل‌ها و تقویت روابط با پارک علم و فناوری از دیگر اهداف بلندمدت حوزه معدن عنوان کرد و گفت: در این میان توجه به استفاده بهینه از آب که زمینه آن در زنجان استفاده پساب شهری است فراهم شد.

وی بر توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه معادن تاکید کرد و افزود: به نظر از این مهم غفلت شده است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس