کلوب| مراقب باشید؛ این خبر خوبی برای تراکتور نیست

کلوب| مراقب باشید؛ این خبر خوبی برای تراکتور نیست

این دیدار که از حساسیت بسیار خاصی به ویژه برای فوتبال ایران و مردم تبریز برخوردار است، به میزبانی تراکتور در یادگار امام تبریز برگزار می‌شود. اهمیت این بازی تنها به یک بازی پلی آف معطوف نیست؛ بلکه حضور نمایندگان AFC، شرایط را ویژه تر و محدود تر از قبل می‌کند. نمایندگان AFC در یادگار امام حاضر می شوند تا ببینند در صورت صعود تراکتور به مرحله گروهی، این ورزشگاه چقدر صلاحیت و ظرفیت میزبانی این بازی ها را در ادامه رقابت ها برعهده دارد.

از طرفی ذره‌ای خلل و وقفه در جریان بازی از سوی تماشاگران، با شدید ترین و بدترین حکم های AFC مواجه می شود. پرتاب نارنجک، اذیت و آزار به وسیله لیزر و هر گونه حرکات غیر اخلاقی، می تواند به چهره تراکتور در آسیا، خدشه وارد کند. امکانات ورزشگاه هم قطعاً مورد بازبینی و نقد مسئولان AFC قرار می گیرد؛ به ویژه راه طولانی قبل از استادیوم که نزدیک نیم ساعت طول می کشد تا به خود ورزشگاه برسید.

سیاست های AFC در چند سال اخیر، کاملاً تغییر پیدا کرده است. در واقع، مسئولان فوتبال قاره آسیا با این سخت گیری های وحشتناک، ثابت کرده اند که دیگر از بذل و بخشش های مجانی خبری نیست و حضور تیم ها، منوط به رد شدن از فیلتر های بسیار سخت است. شاید در سال های آتی، پیش بینی شود که با توجه به حساس بودن ناظران AFC نسبت به همه نکات ریز و درشت باشگاه ها، تیم های ایرانی دیگر جایی در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشند؛ هرچند بعید است چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد…

در خبرها شنیده شد که بازی پرسپولیس و تراکتور در یادگار امام، بدون حضور تماشاگران زن انجام می شود که این مسئله، به هیچ وجه خبر خوبی برای پرشورها نیست! لیگ را چنین می توانید برگزار کنید اما در لیگ قهرمانان آسیا، اینجور موارد، جریمه های سنگینی برای باشگاه و تیم به همراه دارد. وضعیت چمن هم در روز بازی مشخص می‌شود؛ البته چمن های نامرغوب و به درد نخور در ورزشگاه های تیم های لیگ برتری به وفور پیدا می شوند و شخصی یا ارگانی هم نیست که چمن ها را اصولی و استاندارد برای روز بازی آماده کند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبرورزشی