تاکید وزیر میراث فرهنگی بر رونق گردشگری در نایین

تاکید وزیر میراث فرهنگی بر رونق گردشگری در نایین

محمود مدنیان، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایین، اظهار کرد: به دعوت نماینده شهرستان، وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بازدید و بررسی وضعیت آثار تاریخی و صنایع دستی نایین با هدف برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه برای توسعه گردشگری به این شهرستان سفر کرد.

وی افزود: در این سفر از کاروانسرای بلاباد، بناهای تاریخی، بازار و حسینیه‌های نایین، بافت تاریخی محمدیه، مزرعه امام، بافران و نمایشگاه صنایع دستی برای بررسی مشکلات پیش رو، بازدید شد.

مدنیان تصریح کرد: در این بازدیدها، از طرف وزیر میراث فرهنگی برای اختصاص تسهیلات به پروژه هتل مشاهیر شهرداری و کاروانسرای بلاباد موافقت ضمنی داده شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین خاطرنشان کرد: طرح‌های مرمت بناهای تاریخی خصوصاً آن‌هایی که در وضعیت اضطراری قرار دارند مثل بازار نایین، ساباط‌ها، قلعه محمدیه و قلعه رستم بافران و اختصاص بودجه برای پروژه نیمه تمام حمام پنجاهه و ایجاد خانه صنایع دستی در نایین، قبل از سفر به وزیر داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تأسیس خانه صنایع دستی نایین مکان در اختیار داریم، گفت: این پروژه نیازمند ۳ میلیارد تومان بودجه است که در جلسه ظهر امروز همراه با مسائل دیگر گردشگری این شهرستان، مورد بررسی و جمع‌بندی قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس