نگاه های بسته در مورد سرمایه گذاری را کنار بگذاریم

نگاه های بسته در مورد سرمایه گذاری را کنار بگذاریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، گفت: باید با استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین المللی و ملی ظرفیت‌های بی بدیل خراسان جنوبی را معرفی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان باعث جذب سرمایه گذاران شده و روند سرمایه گذاری را رونق می بخشد.

قناعت افزود: باید نگاه‌های غلط و بسته را در رابطه با سرمایه گذاران و سرمایه گذاری کنار بگذاریم تا شاهد رونق اقتصادی در خراسان جنوبی باشیم.

وی در رابطه با مسائل مالی حضور در نمایشگاه‌ها بیان‌کرد: برای تأمین مالی حضور در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی که آبان ماه در تهران برگزار می‌شود، جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی برگزار و تصمیمات قطعی در این رابطه گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از سرمایه گذاری اولویت ما حمایت از سرمایه‌گذاران بومی است، یادآور شد: البته هر سرمایه گذاری که بخواهد در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند از او حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی گفت: براساس مصوبات شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی شرکت‌های معدنی بزرگ ملزم به انتقال حساب‌های بانکی خود به داخل استان هستند.

قناعت افزود: در این زمینه باید کارگروهی متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و نظارتی درخصوص راهکارهای تسریع در روند تحقق این مصوبه با اعمال مشوق‌ها تشکیل شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نباید روی کاغذ بماند.

قناعت گفت: سازمان صمت و اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی یک ماه فرصت دارند تا با همکاری و هم فکری با بخش خصوصی در رابطه با چگونگی آزادسازی مناطق معدنی بلوکه شده در استان تصمیم گیری لازم را داشته باشند.

منبع: مهر