شارژ اولیه هدفون چند ساعت است؟ بررسی شارژ اولیه هدفون برند‌های مختلف

شارژ اولیه هدفون چند ساعت است؟ بررسی شارژ اولیه هدفون برند‌های مختلف

آیا می‌دانستید شارژ اولیه هدفون در طول عمر دستگاه تاثیر دارد؟ این سوالی است که بسیاری از خریداران هدفون از مغازه‌داران می‌پرسند. معمولا هدفون‌های بلوتوثی به زمان بیشتری برای دریافت شارژ اولیه نیاز دارند؛ اما به‌طورمعمول شارژ اولیه موردنیاز همه هدفون‌ها بین ۲ تا ۴ ساعت است.

در این مطلب قصد داریم به سوال «شارژ اولیه هدفون چند ساعت است» پاسخ دهیم و شارژ موردنیاز هدفون‌ برندهای مختلف را بررسی کنیم. پس اگر به‌تازگی یک هدفون خریده‌اید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

شارژ اولیه هدفون‌ها چقدر زمان می‌برد؟

زمانی که قصد استفاده از هدفون برای اولین بار را دارید، ابتدا هدفون را شارژ و سپس آن را روشن کنید. شارژ اولیه هدفون به نوع و مدل دستگاه بستگی دارد. برخی هدفون‌ها به‌طورمعمول شارژ شده و قابل‌استفاده هستند؛ درحالی‌که بعضی دیگر باید قبل از استفاده کاملا شارژ شوند. اگر یک هدفون بی‌سیم تهیه کرده‌اید، معمولا باید برای شارژ‌ آن ۲ تا ۴ ساعت زمان بگذارید. البته این عدد دقیق نیست و باید قبل از اقدام به شارژ، کاتالوگ دستگاه را مطالعه و بررسی کنید.

بررسی مدت زمان موردنیاز برای شارژ انواع هدفون

در ادامه بحث «شارژ اولیه هدفون چند ساعت است» باید به تحلیل مدت زمان شارژ‌ اولیه هدفون برندهای مختلف بپردازیم. قبل از استفاده از هدفون‌ها دستورالعمل‌های تولیدکننده را بخوانید و براساس آن هدفون خود را در حالت شارژ‌ قرار دهید. در مدل‌های جدید توصیه می‌کنند که به‌جای اندازه‌گیری زمان به خطوط باتری توجه داشته باشید؛ چون گاهی نوسانات برق موجب تغییر زمان شارژ اولیه می‌شود که این امر ضعیف شدن باتری و در صورت تکرار، خرابی کامل باتری را به همراه خواهد داشت. در ادامه میزان شارژ اولیه برای هدفون برندهای مختلف را بررسی کرده‌ایم.

1. headphone Beats by Dre؛ صرف ۳ تا ۶ ساعت زمان برای شارژ ابتدایی

اگر هدفون خود را از برند معتبری چون بیتس خریداری کرده‌اید؛، شارژ اولیه دستگاه را براساس دستورالعمل راه‌اندازی آن انجام دهید. نحوه استفاده و راه‌اندازی هدفون گران‌قیمت بیتس بسیار اهمیت دارد، چون خراب شدن باتری آن مساوی است با از دست رفتن پول هنگفتی که برای خرید هدفون پرداخته‌اید. رعایت زمان شارژ ابتدایی طول عمر دستگاه را بالا می‌برد.

این محصولات، عملکرد بسیار خوبی در کلیه بخش‌ها دارند؛ به همین دلیل از جمله محبوب‌ترین هدفون‌های بازار می‌توان به هدفون beats‌ اشاره کرد که صدای BASS بالایی دارد. این برند به‌خاطر خواننده و آهنگ‌ساز آمریکایی با نام dr.dre معروف شد. هدفون‌های بیتس به‌طورکلی به ۳ تا ۶ ساعت شارژ اولیه نیاز دارند؛ ولی برای تعیین زمان دقیق شارژ ابتدایی باید کاتالوگ محصولات را بخوانید. باتوجه‌به اینکه امکانات هر مدل هدفون بیتس با دیگری متفاوت است، زمان موردنیاز برای شارژ ابتدایی هدفون نیز متغیر خواهد بود.

2. هدفون جی بی ال؛ استفاده از صدای قدرتمند استریو با شارژ ۲ ساعتی

جی بی ال یکی از قدرتمندترین هدفون‌های بازار است که با برندهای معتبری چون بیتس و اپل رقابت می‌کند. برای مثال از لحاظ قدرت، جدیدترین هدفون jbl مانند هدفون JBL Tune Beam را می‌توان با بیتس فیت پرو مقایسه کرد. این در حالی است که معمولا هدفون‌های jbl نسبت به دو مدل دیگر نیاز به شارژ اولیه کمتری دارند. اگر به‌تازگی یک هدفون از برند jbl‌ خریداری کرده‌اید، به زمان شارژ‌ آن توجه کنید.

معمولا هدفون‌های jbl به ۲ تا ۴ ساعت شارژ اولیه نیازمندند که به‌طوردقیق‌تر به میزان شارژ ابتدایی در دفترچه راهنمای هدفون‌ها اشاره شده است. اگر هدفون را بیشتر یا کمتر از این مقدار شارژ کنید، باتری آن با گذشت زمان دچار فرسودگی می‌شود. در صورت شارژ نامناسب اولیه، حجم باتری به مرور زمان کاهش می‌یابد.

3. هدفون سونی؛ نیازمند شارژ ابتدایی ۴ تا ۶ ساعته

سونی یکی از قدرتمندترین برندها در زمینه تولید وسایل دیجیتال است. اگر به‌تازگی یک هدفون سونی خریداری کرده‌اید و در مورد زمان شارژ اولیه آن در تردید هستید، حتما کاتالوگ محصول را موردبررسی قرار دهید. برای شارژ هدفون لازم است از شارژر معمولی استفاده کنید و ترجیحا از شارژر فست کمک نگیرید؛ چون برخی از شارژرها دو آمپری هستند و به هدفون شما آسیب می‌رسانند.

اینکه برای اولین بار هدفون خود را چگونه شارژ کنید، یکی از مسائلی است که در طول عمر دستگاه شما نقش دارد. هریک از هدفون‌ها برای شارژ به توان و آمپر متفاوتی نیازمندند که اطلاعات آن را می‌توانید از دفترچه راهنمای محصول مشاهده کنید.

4. هدفون bose؛ بهترین گزینه برای استفاده در کمپ با ۲-۴ ساعت شارژ اولیه

مدت زمانی که طول می‌کشد هدفون‌ bose ‌شارژ شود، به مدل‌های مختلف و ظرفیت باتری بستگی دارد؛ ولی به‌طورمعمول ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز است که هدفون شارژ شود. برای اطلاع از زمان دقیق شارژ اولیه در کاتالوگ بخش charging time را بررسی کنید.

در مدل‌های مختلف هدفون برای اطلاع از تکمیل زمان شارژ، چراغ‌های led روی بدنه تعبیه شده است که پس از تکمیل شدن شارژ، رنگ آن به آبی، سبز یا سفید تغییر رنگ می‌دهد. همچنین گاهی چهار چراغ روی بدنه قرار دارد؛ روشن شدن هر چراغ نشان‌دهنده ۲۵ درصد از شارژ باتری است.

خرید هوشمندانه هدفون از تهران اسپیکر؛ مرجع فروش انواع هدفون و هندزفری

در این مقاله سوال «شارژ اولیه هدفون چند ساعت است» را موردبررسی قرار دادیم. پس از اینکه هدفون جدیدی خریداری کردید، باید آن را به شارژ ۱۰۰ درصدی برسانید و سپس از هدفون استفاده کنید. درواقع تفاوتی بین شارژ کردن هدفون و سایر گجت‌ها وجود ندارد، اما زمان شارژ اولیه هدفون‌ها در مدل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

یکی از موارد مهمی که می‌تواند در قدرت باتری تاثیرگذار باشد، خرید یک هدفون باکیفیت از فروشگاهی معتبر است. تهران اسپیکر به‌عنوان مرجع تخصصی هدفون و اسپیکر بهترین هدفون‌های بازار را به شما عرضه می‌کند. از مزیت‌های این مجموعه می‌توانیم به مهلت تست ۱۰ روزه و ارسال به سراسر کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کنیم. برای خرید هدفون به آدرس tehranspeaker.com بروید.

منبع: کلیک