خریداری ۱۴۰۰ تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری

خریداری ۱۴۰۰ تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری

محسن مهدوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از تدارک، تأمین و خرید بیش از یک هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم و جو در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: از این میزان تا کنون یک هزار تن شامل ۳۲۳ تن بذر گندم آبی و ۶۷۰ تن جو آبی خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: برنامه خرید کل بذر گندم آبی حدود ۴۰۰ تن و جو آبی یک هزار تن تعیین‌ شده که این میزان در طبقات سه‌گانه بذری شامل، طبقات پرورشی، مادری و گواهی‌شده است.

به گفته وی ارقام زیر کشت مزارع بذری گندم آبی، پیشگام و کشت مزارع بذری جو آبی سهند، انصار، آرتان، آبیدر و مهتاب است.

مهدوی اظهار داشت: در زمینه تولید بذر در استان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان بخش دولتی با ۲ سایت بوجاری تجهیز با دستگاه گراویته و سم زن دیسکی در سطح استان فعال است و و خرید بذر زیر نظر مرکز تحقیقات استان انجام می‌شود.

وی گفت: پس از نمونه‌برداری و تائیدیه‌های لازم بذور یادشده پس از بوجاری، ضدعفونی توسط کارگزاران توزیع در سراسر استان طی پاییز سال جاری در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.