رهاسازی بیش از 87 هزار بچه ماهی در استخرهای کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

رهاسازی بیش از  87 هزار بچه ماهی در استخرهای کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس ازتربت حیدریه، سید محمد نجفی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی اظهار کرد: پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی در بخش رخ با توجه به پتانسل بالایی که در زمینه استخرهای ذخیره آب دارد می تواند بستری مناسبی برای تولید گوشت سفید در استان باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پرورش ماهی در استخرهای ضمن تولید محصول ارگانیک تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد تصریح کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای مذکور علاوه بر کمک به معیشت خانواده ها باعث غنی شدن آب در امر مصارف کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در جلگه رخ وجود دارد افزود: این استخرها با بهره وری بالا نقش مهمی در تولید و پرورش ماهی دارند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ گفت از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸۷ هزار و ۱۰۰ قطعه بچه ماهی از نوع سرد آبی و گرمابی در استخرهای موجود منطقه رها سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح گام های موثری در جهت تولید گوشت سفید و توسعه اشتغال پایدار برداشته می‌شود تاکید کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی باعث توسعه آبزی پروری وبهره وری بهینه از منابع آبی موجود و همچنین غنی سازی آب های استحصالی برای مصارف کشاورزی می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.