فقط آخر هفته ها ورزش کنید!

نواندیش: اگر در طول هفته زمان کافی برای ورزش ندارید، تمرینات طولانی‌تر در آخر هفته می تواند برای سلامتی به ویژه برای سلامت قلب تان مفید باشد.

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس ترجمه نواندیش، ان بی سی نیوز در مورد تاثیر ورزش آخر هفته بر سلامتی نوشت: اکثر دستورالعمل ها توصیه می کنند که بزرگسالان باید 150 دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در هفته داشته باشند. محققان دانشگاه هاروارد اخیرا متوجه شدند افرادی که 2.5 ساعت فعالیت خود را در یک یا دو روز متوقف می کنند، خطر حمله قلبی را تا 27 درصد کاهش می دهند، در مقایسه با افرادی که روزهای بیشتری در هفته ورزش می کنند، این میزان 35 درصد است.

مطالعه جدیدی که روز سه‌شنبه در JAMA منتشر شد نشان داد که ورزشکارانی که تنها آخر هفته تمرین می کنند خطر نارسایی قلبی را تا 38 درصد در مقایسه با 36 درصد در میان ورزشکاران منظم کاهش دادند.

دکتر پاتریک الینور، سرپرست ارشد قلب و عروق در بیمارستان عمومی ماساچوست و استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، می‌گوید: «این ایده که می‌توانید همه چیز را در یک آخر هفته یا دو روز در هفته جمع کنید، کمی شگفت‌انگیز بود.

به گفته الینور، نتیجه نهایی این است که "در هر هفته 150 دقیقه فعالیت متوسط تا شدید، هدف است، حالا هر طور که به آن برسید."

برای بررسی دقیق‌تر چگونگی تغییر زمان ورزش، محققان به Biobank بریتانیا مراجعه کردند، یک پایگاه داده پرکاربرد از 502629 شرکت‌کننده 40 تا 69 ساله که بین سال‌های 2006 تا 2010 ثبت‌نام شده بودند. برای تحقیق جدید، زیرمجموعه‌ای از این گروه موافقت کردند که از ساعت هوشمند استفاده کنند.

دکتر جان مک فرسون، متخصص قلب و پروفسور پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل در مورد این مطالعه گفت: با این حال، پیام اصلی این است که افراد باید هر هفته 150 دقیقه فعالیت متوسط تا شدید داشته باشند، حالا می توانند این فعالیت را دریک روز انجام دهند یا در چند روز.

منبع: نو اندیش

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.