رویکرد سازمان استاندارد تسهیل ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات است

رویکرد سازمان استاندارد تسهیل ترخیص کالاهای اثرگذار در گمرکات است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلام پناه در جمع مدیران گمرک و بنادر هرمزگان و واردکنندگان کالا با اشاره به آغاز روند ترخیص حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا پس از هفت ماه ماندگاری در محوطه‌های گمرک اظهار کرد: رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهاست و اگر اقدام به موقع استاندارد نبود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا در محوطه‌های گمرک هرمزگان سر از مزایده در می‌آورد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد کالاها در مدت پنج تا هفت روز ترخیص می‌شوند و ۲۰ درصد دیگر که نیاز به آزمایش‌های تخصصی دارند، در مدت ۱۰ تا ۲۰ روز از استاندارد جواب می گیرند، ادامه داد: البته همه مشکلات و معطلی ترخیص کالا به استاندارد مربوط نمی‌شود و برخی مسائل اسنادی و ارزی و اظهار نشدن کالا نیز در این زمینه موثر هستند.

معاون رئیس جمهور پس از مشاهده چگونگی نگهداری انبارهای وارداتی در محوطه‌های روباز تصریح کرد: برای نگهداری طولانی مدت این محموله ها باید شرایط اصلاح شود.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به بررسی موضوعاتی که در بندر و گمرک مربوط به استانداردهای ملی ارتباط است، ابراز امیدواری کرد با تصمیماتی که گرفته شده در این نشست شاهد سرعت‌بخشیدن در روند ترخیص و کاهش رسوب کالاها باشیم.

گفتنی است؛ رییس سازمان ملی استاندارد پس از این نشست از محوطه‌های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالاها در بندر شهیدرجایی بازدید کرد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.