خلوت شدن مساجد زیبنده و سزاوار نیست

خلوت شدن مساجد زیبنده و سزاوار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی عصر امروز در همایش روز مسجد با عنوان «مسجد، محور مقاومت» در مسجد علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام) بوستان ولایت ساری برگزار شد باتسلیت ایام و گرامیداشت روز مسجد، اظهار کرد: باید بدانیم بهترین ثمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را از مسجد به چشم خودمان دیدیم، این انقلاب اسلامی نیز از مساجد برخاسته است، حجت بر ما تمام است و اگر بخواهیم در رابطه با مسجد کم بگذاریم یا کوتاهی کنیم مسؤولیت ما خیلی سنگین‌تر است.

وی افزود: دولت‌مردان ما از یک مسؤولیت قانونی و خدایی برای احیا و تقویت مساجد برخوردار هستند، صرف حضور در نمازخانه ادارات کافی نیست که البته این مورد نیز کم‌رنگ است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مسجد فقط به اقامه نماز نیست؛ مسجد باید قرارگاه فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: همچنین جلسات بصیرت و فرهنگی برگزار و از ظرفیت افراد متمکن برای رسیدگی به مسجد و خانواده‌هایی که کم بضاعت هستند بهره گرفته شود.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه جای مجمع خیران در مسجد خالی است، گفت: اگر مسجد احیا شود و زنده باشد بقیه بخش‌ها همه احیا می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های موجود در مساجد، یادآور شد: در بحث زیارت اربعین باید در مساجد احیا شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه توحید ولایت است، اضافه کرد: باید بر مساجد نظارت وجود داشته باشد تا مساجد پایگاه تفکر فِرَق انگلیسی و آمریکایی نباشد، مسجدهایی داریم که گمراه‌کننده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: همه در حق مسجد کوتاهی می‌کنیم، خلوت شدن مساجد زیبنده و سزاوار مسجد نیست.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه باید علل و عواملی را که ضعف مساجد و کم رونقی مساجد را ایجاد کرده را شناسایی کنند، گفت: هیات‌های امنا باید سعه صدر داشته باشند و بدانند جایشان در مساجد است و باید کاری کنیم نسل بعدی نسلی مسجدی باشد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس