افزایش کاندیداهای مجلس در خراسان شمالی نشانگر پویایی جامعه است

افزایش کاندیداهای مجلس در خراسان شمالی نشانگر پویایی جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ناهیدی ظهر دوشنبه در ستاد انتخابات خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۴۴۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی، پیش ثبت‌نام کردند که این تعداد نسبت به ۱۴۰ داوطلب دور قبل، بیش از سه برابر افزایش را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: استقبال داوطلبان برای پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی همانند سایر استان‌ها بسیار خوب بود و این نشانگر پویایی جامعه و احساس مسؤولیت مردم است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از داوطلبان را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین ۱۷ درصد کاندیداهای ثبت نام کرده در استان را بانوان تشکیل می‌دهند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: به لحاظ تحصیلات نیز بیش از ۵۰ نفر از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس خراسان شمالی دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند.

ناهیدی انتخابات را فرصتی برای تحقق اراده مردم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر مردم سالاری دینی و دموکراسی این است که مردم بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: انتخابات بستر ساز امنیت پایدار در جامعه است و در جمهوری اسلامی همواره سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت انتخابات در اولویت بوده است.

منبع: مهر