فعالیت ۸۹۵ نانوایی در چهارمحال و بختیاری

فعالیت ۸۹۵ نانوایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا غفاری عصر دوشنبه در پنجمین همایش بررسی مسائل و مشکلات و آموزش نانوایان در شهرکرد، اظهار کرد: در شهرستان شهرکرد ۳۸۵ و در چهارمحال و بختیاری ۸۹۵ نانوایی فعال در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی به مشکلات عدیده صنف خبازان در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: برای مثل قیمت نان در این استان نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است، همین مسئله باعث کوچ نیروهای نانوایی‌های استان به دیگر مناطق کشور و کاهش کیفیت نان شده است.

مدیر عامل اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد ادامه داد: از دیگر مشکلات نانوایی‌ها در چهارمحال و بختیاری، کاهش سهمیه خمیر مایه از ۱۰ تن به ۲ تن است، که همین امر هم بر کاهش کیفیت نان تأثیرگذار بوده است.

غفاری عنوان کرد: اجاره‌بها در شهرکرد طی سال گذشته افزایش داشته، این رشد اجاره بها در برخی مناطق شهر تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ درصد تخمین زده شد، این در حالی است که ۹۵ درصد نانوایی‌ها در شهرکرد مستأجر هستند.

وی خاطرنشان کرد: نانوایی تنها صنفی است که باید متراژ استاندارد داشته باشد و نیازمند یک مغازه حداقل ۵۰ مترمربعی است، از همین رو با توجه به قیمت بالای اجاره بها هر نانوایی زمانی که مدت قرارداد اجاره‌اش تمام می‌شود به سختی امکان تجدید قرارداد دارد.

مدیر عامل اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد اضافه کرد: کمبود نیروی کار، دستمزد پایین و افزایش نرخ اجاره‌بها سه مشکل عمده نانوایی‌ها در شهرکرد است.

منبع: مهر