رایگان شدن حق بیمه بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش در سمنان

رایگان شدن حق بیمه بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش در سمنان

سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران گفت با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیئت دولت دو دهک دیگر به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت رایگان اضافه‌شده و در حال حاضر ۵ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرارگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، وی افزود هدف از این مصوبه ارائه خدمات بیشتر و تحقق بیمه همگانی برای دهک‌های نخست جامعه به‌ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار و درنتیجه کاهش هزینه‌های درمانی مردم است. همچنین سهم بیمه دهک‌های ۶تا ۹ هم با افزایش ۵۰ تا ۹۰ درصدی همراه بوده است. در استان سمنان حدود ۲۲۲ هزار و ۹۳۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۳ درصد از این جمعیت یعنی ۴۳ هزار و ۷۷۳ نفر بیمه رایگان هستند. صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از آذرماه سال گذشته با رویکرد عدالت‌خواهانه دولت سیزدهم جهت حمایت از این بیماران تشکیل‌شده و برای ۵۱ بیماری نشان‌دار ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی پرداخت خواهد شد و تنها شرط لازم برای بهره‌مندی از این خدمات داشتن بیمه پایه است. در خصوص مابقی بیماری‌ها بر اساس تبصره ۹ هزینه‌ها برحسب نوع خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است در استان سمنان حدود ۷ هزار و ۱۵۳ بیمار دارای نشان بیمار خاص هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند. استفاده از خدمات بیمه سلامت ناباروری در راستای جوانی جمعیت برای زوجین نابارور تا سن ۴۹ سالگی سه بار در سال مورداستفاده قرار می‌گیرد و پوشش هزینه‌های درمان در مراکز دولتی تا حدود ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان را شامل می‌شود که این میزان در مراکز خصوصی ۷۰ درصد است. همچنین این نکته را هم باید گفت که خانم‌های باردار بدون بیمه نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت و تا دو سال پس از زایمان و در دوران شیردهی نیز می‌توانند از پوشش بیمه‌ای رایگان استفاده کنند. همچنین کودکان آنان نیز تا سن ۵ سالگی تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت. هزینه‌های درمانی به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها انجام‌گرفته و خوشبختانه در این خصوص بروز هستیم و مشکلی در پرداختی‌ها وجود ندارد. عقد قرارداد با مراکز درمانی و پزشکان طرف بیمه رشد ۱۲ درصدی داشته و حدود ۴۰۰ پزشک و موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان سمنان هستند.

۴۶

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.