توصیه معاون اول قوه قضائیه به قضات/ افراط و تفریط در تشدید و تخفیف احکام نداشته باشید

توصیه معاون اول قوه قضائیه به قضات/ افراط و تفریط در تشدید و تخفیف احکام نداشته باشید

معاون اول قوه قضائیه خطاب به قضات گفت: افراط و تفریط در تشدید و تخفیف احکام نداشته باشید و حکم‌های دادگاه باید طوری باشد که عادلانه و منصفانه و باعث عدم ارتکاب جرم شود.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد مصدق ‌در همایش مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح اظهار داشت: در همه نظام‌های قضائی دنیا کنار دادگاه‌های عمومی که برای رسیدگی به جرائم جامعه عمومی است، دادگاه‌های اختصاصی دیگری همانند دادگاه نظامیان برای رسیدگی به جرایم صنوف خاص تشکیل می‌شود.

وی افزود: سازمان قضائی نیروهای مسلح تنها مرجع اختصاصی پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی است و وظیفه آن رسیدگی به جرائم مربوط به جرائم خاص نظامی و انتظامی نظامیان است و به‌مرور زمان از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توسعه داده شده و امروز فراتر از آنچه در قانون پیش‌بینی شده دارای صلاحیت قضائی است.

‌مصدق تصریح کرد: موضوعی که در سازمان قضائی نیروهای مسلح مورد توجه قرار می‌گیرد اقتدار نیروهای مسلح است و این مرجع وظیفه صیانت از نیروهای مسلح را نیز به‌عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: سالم‌ترین نیروهای مسلح دنیا در نظام جمهوری اسلامی است و این نتیجه ربع قرن پیشگیری در سازمان قضائی نیروهای مسلح است. در سند تحول قوه قضائیه و فرامین مقام معظم رهبری نیز بر اصل پیشگیری تأکید شده است.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح جزو کامل‌ترین قوانین در این حوزه است. افراط و تفریط در تشدید و تخفیف احکام نداشته باشیم و حکم‌های دادگاه باید طوری باشد که عادلانه و منصفانه و باعث عدم ارتکاب جرم شود و لحاظ اصلاح محکومان و نظارت بر زندان و مددجویان مورد توجه قرار گیرد که سازمان قضائی نیروهای مسلح به این امر توجه دارد.

مصدق خاطرنشان کرد: پیش‌بینی نهادهای ارفاقی جزو مهم‌ترین اصل پیشگیری کیفری است و به‌عنوان ابزاری برای متناسب ساختن جرم و مجازات است.

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.