اولین محموله خودروهای وارداتی کیا از گمرک ترخیص شد

کیا وارداتی

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، اولین محموله خودروهای وارداتی کیا از گمرک شهریار ترخیص شده است. در سری اول، فعلاً مدل‌های سلتوس و سونت ترخیص شده‌اند اما گفته شده هفته آینده به‌مرور تمام مدل‌های وارداتی کیا ترخیص خواهند شد. این در حالی است که چندی پیش، سازمان استاندارد نیز تأییدیه سه مدل K5، سلتوس و سونت را صادر کرد.

سونت کراس‌اوور کوچکی است که در درجه اول برای بازار هند توسعه پیدا کرده اما در بازارهای نوظهور دیگری مثل نپال، اندونزی، ویتنام، خاورمیانه و چندین کشور آمریکای لاتین هم عرضه می‌شود. این خودرو بسته به بازار تنها حدود 4 متر طول دارد و با توجه به وب‌سایت کوشا خودرو (واردکننده محصولات کیا به ایران)، قرار است در کشورمان با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه شود که 114 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس CVT متصل می‌شود.

کیا وارداتی

سلتوس هم کراس‌اوور جمع‌وجوری محسوب می‌شود اما کمی از سونت بزرگ‌تر است. سلتوس جزء اولین خودروهای وارداتی بود که به گمرک‌های کشورمان رسید. این کراس‌اوور کره‌ای بسته به بازار در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود که نمونه‌های وارداتی به ایران ساخت هند هستند. طبق اعلام کوشا خودرو، سلتوس با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به ایران خواهد آمد که 121 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

با توجه به ترخیص این خودروها از گمرک، به نظر می‌رسد سرانجام طلسم عرضه خودروهای وارداتی در کشور شکسته شده و به‌زودی این خودروها به خریداران تحویل داده خواهند شد.

نوشته اولین محموله خودروهای وارداتی کیا از گمرک ترخیص شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.