اگر کلید پشت درب ضد سرقت بماند چیکار کنیم؟

اینکه کلید خود را گم کنیم یا آن را جا بگذاریم، همواره پیشامدی ساده است که افراد بسیاری تجربه ی آن را دارند. این اتفاق همواره ما را به دردسر می اندازد و برای حل آن نیاز به کمک دیگران داریم. در اغلب موارد تماس با یک کلید ساز می تواند چاره ی کار باشد.

بعضی از افراد در مکانی که فقط خودشان از آن اطلاع دارند، یک کلید زاپاس نگه می دارند تا در موارد اضطراری از آن استفاده نمایند. حال تصور کنید که کلید درب ضد سرقت پشت آن جا مانده باشد، یا به صورت کلی شما کلید درب ضد سرقت خود را در اختیار نداشته باشید. به نظر شما در چنین شرایط بحرانی چه باید کرد ؟!

در اختیار نداشتن کلید درب ضد سرقت

ممکن است این اتفاق به روش های گوناگونی رخ بدهد، ما تصمیم گرفته ایم تا سه پیشامد احتمالی، در دسترس نبودن کلید درب ضد سرقت را با شما در میان بگذاریم تا در صورتی که در چنین شرایطی قرار گرفتید، بدانید که چگونه با آن مواجه شده و این پیشامد را به نحو احسن مدیریت کنید.

  • وضعیت اول: درب قفل نیست و فقط بسته شده است.
  • وضعیت دوم: درب قفل است شده و از داخل منزل کلید روی آن نیست. واقعیت موجود در این پیشامد این است که شما پس از خروج از منزل، درب ضد سرقت را قفل کرده اید و پس از گم کردن کلید آن به منزل بازگشته اید.
  • وضعیت سوم: درب قفل است و از داخل منزل کلید روی آن جا مانده است.

اکنون قصد داریم هر یک از این سه پیشامد را مورد بررسی قرار دهیم و برای هر یک از آنها راه حل مناسبی ارائه نماییم. پس با ما همراه باشید.

وضعیت اول و استفاده از کارت اعتباری

زمانی که درب ضد سرقت قفل نیست و تنها بسته شده است و شما کلید درب را در اختیار ندارید. در این وضعیت می توانید با استفاده از یک کارت اعتباری درب را باز کنید. شما باید جای دقیق قرار گرفتن زبانه ی درب را به درستی حدس بزنید و کارت اعتباری را از درز های بین درب و چارچوب به زبانه نزدیک کنید و با فشار کارت به زبانه آن را به طرف داخل حرکت دهید. اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، درب باز خواهد شد و مشکل حل می شود.

هرچند بسته شدن درب ضد سرقت و نبودن کلید آن، در ابتدا یک مشکل بزرگ به نظر می آید، اما جای نگرانی نیست و شما می توانید با چند وسیله پیش پا افتاده این مشکل را حل کنید. اگر در چنین وضعیتی گیر کردید، برای حل مشکل، استفاده از سنجاق قفلی یا سنجاق سر نیز توصیه می شود.

وضعیت اول و استفاده از سنجاق قفلی یا سنجاق سر

برای باز کردن درب ضد سرقت در چنین وضعیتی شما به دو سنجاق نیاز دارید. یکی از سنجاق ها را برای باز کردن پین ها استفاده کرده و دیگری را برای جا به جایی مغزی قفل مورد استفاده قرار دهید. اگر قسمت گرد سنجاق سر را جدا کنید می توانید از این وسیله نیز استفاده نمایید.

اکنون باید برای باز کردن درب هر یک از سنجاق ها را خم کنید. یک سنجاق به شکل L و دیگری با زاویه 120 درجه خم می شود. سعی کنید سنجاق را در شیار مغزی قفل درب قرار دهید و آن ها را جا به جا کنید. حالا سنجاق دوم را در مغزی جای دهید و مرتبا آن را تکان دهید، این حرکت کمک می کند تا پین های قفل درب باز شود.

در روش باز کردن درب با سنجاق قفلی یا سنجاق سر ، پین ها به ترتیب باز نمی شوند؛ پس باید سنجاق را مرتبا تکان دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که صدای تیک مانندی به گوشتان برسد . در صورتی که این صدا را شنیدید، پس می توانید نتیجه بگیرید که پین های قفل درب ضد سرقت، به طور کامل باز شده اند. اکنون که از باز شدن همه پین ها مطمئن شدید، سنجاق اول را تکان دهید تا قفل درب باز شود.

کلیه این روش ها برای برطرف کردن مشکل در وضعیت اول به کار می روند. اما شما برای حل وضعیت های دیگر باید از روش های تخصصی تری استفاده کنید.

وضعیت دوم و کمک گرفتن از کلید سازی های شبانه‌روزی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بدترین وضعیتی که درب ضد سرقت شما می تواند قفل شده و شما را گرفتار کند همین وضعیت دوم است. یعنی زمانی که درب شما قفل شده باشد ولی کلید آن در دسترس شما نباشد. شک نکنید که در این وضعیت راهی به جز کمک گرفتن از کلید سازهای شبانه‌روزی نخواهید داشت.

استفاده از روش هایی که پیشتر بیان کردیم برای حل مشکل در چنین وضعیتی، بی فایده است و پاسخی برای رفع نیاز شما نخواهد داد. در نظر داشته باشید که اگر راحت بتوانید چالش موجود برای باز کردن درب را حل کنید؛ این نکته نشان دهنده ضعف در امنیت درب شماست. دقت داشته باشید که اگر خودتان به تنهایی قادر به باز کردن درب ضد سرقت قفل شده هستید، پس بدون تردید سارقان راحت تر از شما توانایی باز کردن آن را خواهند داشت.

باز کردن درب ضد سرقت توسط کلید ساز

روش بازکردن درب ضد سرقت توسط کلید ساز پیچیدگی های بسیاری داشته و شاید به جرأت می توان گفت این کار به تجربه و تخصص بسیاری نیاز دارد. این افراد با کسب مهارت هایی می توانند انواع قفل ها را باز کنند اما، روش کلی آن است که ابتدا ساچمه های قفل شما را خارج می کنند و بعد از تخریب قفل، آن را باز می نمایند. احتمالاً پس از کمک گرفتن از کلید ساز، چاره ای جز تعویض توپی درب ضد سرقت نخواهید داشت.

وضعیت سوم و استفاده از کارت اعتباری یا سنجاق قفلی

وضعیت سوم شرایطی مانند پیشامد اول دارد و اگر درب ضد سرقت قفل نباشد به همان دو روشی که برای باز کردن درب در وضعیت اول توضیح دادیم، می توان به راحتی آن را باز کرد.

جمع‌بندی

این روز ها استفاده از درب ضد سرقت در منازل و ساختمان های مختلف بسیار باب شده است. گاهی برای باز و بسته کردن قفل های این درب ها، چالش ها و مشکلاتی به وجود می آید. یکی از این چالش ها می تواند در دسترس نبودن کلید درب باشد. توصیه ی کلی ما به شما خواننده گرامی آن است که، بهتر است تا همیشه یک زاپاس از کلید درب منزل خود به همراه داشته باشید؛ یا این که یک کلید زاپاس، در مکانی که فقط خودتان به آن دسترسی دارید قرار دهید. اگر چنین تمهیداتی را در نظر بگیرید در وضعیت های پیش بینی نشده هرگز غافلگیر و دست‌پاچه نخواهید شد.

توصیه دوم ما برای مقابله با شرایط پیش بینی نشده این است که وسایل ساده و ابتدایی مثل کارت اعتباری که از آن نام بردیم را در دسترس خود داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا در صورت نیاز به سرعت بیشتری بتوانید مشکل را حل نموده و مدیریت بحران کنید.

منبع: انصاف نیوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.