شهرداری همدان اقدامات انجام شده در ایام محرم را گزارش دهد

شهرداری همدان اقدامات انجام شده در ایام محرم را گزارش دهد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر ضمن تشکر از همکاری هیئت‌ها و مردم در برپایی تکایا و عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: طی نامه‌ای از شهردار همدان خواسته‌ایم که در راستای ایجاد هماهنگی اقدامات خود برای سیما و منظر شهری برای سوگواری ایام محرم گزارشی به شورا ارائه دهد و تاکنون این گزارش به شورا ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری اخیراً اقدامات موفق و خوبی در حال انجام است، گفت: در این زمینه شهرداری با قوت و جدیت وارد شده و به طور منظم جلساتی را برگزار می‌کند که خروجی واحدی از آن حاصل شده که دلیل آن انجام اقدامات به صورت واحد و منسجم است.

کاوسی امید خاطرنشان کرد: لازم است در ساماندهی سیما و منظر شهری هم بخش واحدی تشکیل شود تا خروجی و نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، بیان کرد: حدود ۲۷ دستگاه اجرایی متولی امور فرهنگی هستند که به دلیل نداشتن سیستم واحد و عدم هماهنگی با هم عملکرد آنها خروجی مناسبی ندارد.

وی افزود: ضروری است مدیریت یا ستاد یا واحدی برای امور فرهنگی شهر با محوریت شهرداری و با ریاست شهردار یا معاون شهردار تشکیل شود تا اقدامات فرهنگی با یک برنامه واحد اجرایی شود.

کاووسی امید با اشاره به آماده سازی سیما و منظر شهری برای نصب علائم و پرچم‌های عزاداری ایام محرم گفت: کار باید مردمی انجام شده و مشارکت مردم پررنگ‌تر دیده شود و بر این اساس باید کمیته فضاسازی و مشارکت‌های مردمی را تشکیل دهیم.

وی عنوان کرد: در این راستا اقدامات صورت گرفته باید بررسی و گزارش آن به شورا ارائه شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه همه توقعات و انتظارات به شهرداری سوق داده شده است، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی از شهرداری توقع و مطالباتی را دارند و نیازهای بسیاری از تشکل‌ها و هیئت‌ها را شهرداری تأمین می‌کند.

علی رضایی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظیفه و تعهدهای خاص خود را دارند، گفت: انتظار می‌رود این دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: بدعت نامناسبی در شهرداری ایجاد شده است که در همه حوزه‌ها تعهدات دستگاه‌های اجرایی را شهرداری متقبل می‌شود و این هزینه‌های هنگفتی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.

رضایی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نهاد ناظر باید از دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها مطالبه کرده و گزارش عملکرد آنها را در حوزه فعالیت خود طلب کنند، بیان کرد: نباید جایگاه و نقش مردم در برگزاری مراسم و برنامه‌های عزاداری کمرنگ شود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.