پیست اسکی تاریک دره همدان به روی علاقمندان این رشته بازگشایی شد

پیست اسکی تاریک دره همدان به روی علاقمندان این رشته بازگشایی شد

پیست اسکی تاریکدره همدان که در میان رشته کوه های الوند و در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جادهٔ گنج نامه در شهر همدان واقع شده به روی علاقمندان این رشته ورزشی بازگشایی شد.

محمود شهرام فرد

پیست اسکی تاریکدره در منطقه گنجنامه و در دامنه کوههای الوند واقع شده است.

این پیست به دلیل نزدیکی به مرکز شهر همدان و همچنین امکانات و خدمات پیشرفته همیشه مورد استقبال اسکی بازان سراسر کشور در فصل زمستان و ابتدای بهار بوده است.

امسال به دلیل بارش های خوب چند روز گذشته و بعد از چندین سال تعطیلی در روزهای اخیر آماده سازی و مجددا جهت استفاده علاقمندان این رشته بازگشایی و مورد استفاده اسکی بازان از سراسر کشور قرار گرفته است.

این پیست اسکی رسماً در سال ۱۳۶۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ و با سه دستگاه تله اسکی در خدمت علاقمندان این ورزش است.
در حال حاضر این پیست مجهز به سالن غذاخوری، خوابگاه و سایر امکانات موردنیاز یک اجتماع حدود ۵۰۰ نفره را دارد.
ارتفاع پیست اسکی تاریک دره از ۲۴۵۰ متر شروع شده و حداکثر تا ۳۰۰۰ متری ادامه دارد و از لحاظ دسترسی نزدیکترین پیست اسکی در کشور به نقطه شهری می‌باشد و در فصل تابستان دارای پیست چمن نیز هست.
این پست معمولا از آذر ماه تا فروردین ماه مورد استفاده قرار می گیرد و بلندترین قله نزدیک به این پیست اسکی، قله تاریک دره با ارتفاع ۳۴۱۳ متر می باشد.
همچنین از نظر شرایط آب و هوایی این پیست زمستان های بسیار پر برف و سرد و تابستان های بسیار خنک و هوای مطبوعی دارد ریزش برف در این پیست از آبان ماه آغاز و تا فروردین ماه ادامه دارد.

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.