میت: فرمانده ارشد پ‌ک‌ک در شمال عراق کشته شد

میت: فرمانده ارشد پ‌ک‌ک در شمال عراق کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) از ترور یک فرمانده ارشد گروهک تروریستی پ ک ک خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه آمده است که «یلماز بیرام» مسئول انتقال سلاح و مهمات گروهک پ ک ک در منطقه «سنجار» در شمال عراق کشته شده است.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، وی در اقدامات تروریستی در خلال سال‌ های ۲۰۱۶-۲۰۱۱ علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در استان حکاری نقش داشت.

بیانیه آنکارا می افزاید: وی همچنین در اقدامات تروریستی در سنجار و سوران شمال عراق و حسکه، رومیلان و قامیشلی سوریه شرکت داشت و وارد لیست هدف «میت» شده بود.

در بیانیه «میت» اضافه شده است: این تروریست که با نام سازمانی «آگیت گور» فعالیت داشت، در حال آمادگی ارسال سلاح به تروریست‌ های دیگر توسط سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه از پای درآمد و مهمات و تسلیحات مذکور نیز منهدم شدند.

این بیانیه خاطر نشان می کند: این فرد همچنین به عنوان یکی از بانیان خودخوانده شاخه ی پ س این گروه تروریستی که مسئولیت حملات شهری را بر عهده دارد، شناخته می‌ شد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌ های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.