اتاق فکر “فرش” همدان با حضور فعالین و پیشکسوتان فرش تشکیل شود

اتاق فکر "فرش" همدان با حضور فعالین و پیشکسوتان فرش تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی مهر بعد از ظهر دوشنبه در نشست با اتحادیه فرش همدان اظهار کرد: فرش همدان با یک سابقه درخشان، بخشی از تاریخ کهن و دستاورد ذهن‌های خلاق و دستان هنرمند است و علاوه بر اینکه جنبه اقتصادی دارد سفیر فرهنگی برای ایران است.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم فرش همدان با همکاری اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و بخش خصوصی رونق بگیرد و در گذر زمان فراموش نشود.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر در اتحادیه‌ها و تعاونی‌های فرش عضویت دارند و ۴ هزار نفر بیمه فرش هستند، گفت: اتاق فکر فرش همدان با حضور فعالین و پیشکسوتان فرش تشکیل شود و برای حل مشکلات فعلی حوزه فرش چاره اندیشی شود.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش با همکاری اداره کل صمت، فنی حرفه‌ای، شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های حوزه فرش برنامه‌ریزی جهت آموزش مهارت آموزی اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلات فرش همدان بیان کرد: مشکلات فرش همدان از جمله بازار فروش، ساختمان اداری، بیمه، فرش‌های وارداتی، مواد اولیه و کم توجهی به حوزه آموزش در اتاق فکر فرش بررسی و راهکارهای عملیاتی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

معاون فرماندار همدان عنوان کرد: راه‌اندازی خانه خلاق فرش از برنامه‌های خوب دولت در جهت توسعه صنعت فرش است که باید در سال جاری با همکاری دستگاه‌های متولی و اتحادیه‌ها، خانه خلاق فرش به نتیجه برسد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.