استان سمنان؛ مهیای برگزاری مطلوب انتخابات

استان سمنان؛ مهیای برگزاری مطلوب انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در جلسه ستاد انتخابات استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: فرایند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

وی افزود: با هماهنگی‌ها و مانورهای صورت‌گرفته، فرایند انتخابات در تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان سمنان آغاز شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در کشور آغاز شده است.

وی گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان به‌صورت وسیع و گسترده در صدا و سیما و فرمانداری‌ها و بخشداری در مورد ثبت‌نام انجام گرفته است که جای تقدیر دارد.

حسین شجاعی، دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز بیان کرد: پیشنهادهای نهایی‌شده و ایده‌های جدید خروجی از نشست‌های هیأت اندیشه‌ورز در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات برای وزارت کشور ارسال و موافقت ضمنی جهت اجرا در استان اخذ شده است.

وی گفت: اطلاع‌رسانی موارد و مباحث مرتبط با انتخابات از طریق صدا و سیما، تریبون‌های ائمه جماعات و نماز جمعه، حضور در برنامه‌های تلویزیونی، تبلیغات محیطی و سایر رسانه‌ها در حال انجام است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان عنوان کرد: جلسات مستمر به جهت هماهنگی هرچه بیشتر با دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان برگزار شده و در ادامه نیز انجام می‌شود.

اطلس امنیتی برگزاری انتخابات؛ در حال تدوین

حسن اسلامی‌راد، رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: جلسات کمیته امنیت با ابلاغ ستاد انتخابات استان تشکیل و جلسات برگزار شده است و در ادامه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اطلس امنیتی برگزاری انتخابات در دو بُعد عادی و غیرعادی در حال تدوین است، گفت: رصد فضای مجازی در حوزه انتخابات نیز با همکاری پلیس فتا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی نیز از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

رمضانی، رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: استعلام نیروهای مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان انجام شده است.

وی افزود: تحرکات انتخاباتی نیز مورد رصد این کمیته قرار دارد.

آغاز به کار کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان با ۶ عضو

جاویدپور، رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان نیز گفت: با عضویت ۶ نفر از حقوقدانان دستگاه‌های اجرایی این کمیته آغاز به کار کرده است.

وی افزود: جلسات این کمیته با حضور اعضا به منظور پیشبرد امور در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان به صورت مستمر در حال برگزاری است.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: پیشنهاد می‌شود تا همراه با قانون خوانی، ابهام‌زدایی از برخی موارد موجود در قانون انتخابات و تشریح مباحث در این حوزه نیز در دستور کار قرار گیرد.

قزوینیان، رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در مورد پشتیبانی برگزاری انتخابات در استان با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی برای تخصیص اعتبارات برگزاری انتخابات انجام شده است، گفت: تأمین تجهیزات لازم برای فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و همچنین ستاد انتخابات استان سمنان از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

سامانه‌های احراز هویت الکترونیکی آنلاین است

قندالی، عضو ستاد انتخابات استان سمنان نیز با بیان اینکه نیازمندی‌ها در حوزه برگزاری انتخابات تأمین شده است، اظهار کرد: علی‌رغم آنکه بر اساس قانون جدید انتخابات داشتن شناسنامه در روز انتخابات الزامی نیست، ولیکن اقدامات اساسی در خصوص اینکه مردم برای روز انتخابات شناسنامه خود را در اختیار داشته باشند، در حال انجام است.

وی گفت: سامانه‌های احراز هویت الکترونیکی آنلاین است و شیفت بندی نیروها به منظور برگزاری انتخابات صورت گرفته است.

«آگاهی‌بخشی»؛ محور اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان

حجت‌الله یحیایی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: اقدامات کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان با محوریت آگاهی بخشی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به‌صورت گسترده در فضای رسانه‌ای استان منتشر شده است، گفت: تولید محتوای مختص امر برگزاری انتخابات در این کمیته در دستور کار قرار دارد و موارد متعددی تاکنون در فضای رسانه‌ای استان منتشر شده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: اطلاع‌رسانی و نشر اخبار ستاد انتخابات استان سمنان به صورت مستمر توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

یحیایی عنوان کرد: تولید موشن‌گرافی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات و اینفوگرافی در این حوزه نیز تولید شده و در حال انتشار است.

وی بیان کرد: انتشار زیرنویس قانون‌خوانی انتخابات از طریق صدا و سیمای مرکز سمنان در حال انجام است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.