پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست دستگاه قضا است

پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست دستگاه قضا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح یک شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی بجنورد اظهار داشت: در این جلسه به تقاضاهای مطروحه به دقت رسیدگی و حسب مورد، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: اولویت مهم دستگاه قضائی، پیشگیری از وقوع جرم و اهتمام جدی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

وی افزود: اصلاح و تعدیل برخی مجازات‌های پیش بینی شده در قوانین و استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس یک اقدام رو بنایی و پس از وقوع جرایم به شمار می‌رود.

براتی زاده با توصیف سازوکارهای جامعه پذیری زندانیان، خاطرنشان کرد: تغییر در ابعاد شخصیتی افراد به ویژه از طریق انجام آموزش‌های لازم و طی مراحل مختلف مددکاری می‌تواند به زندانی کمک کند تا خود را به نحو مناسبی مهیای یک زندگی جدید سازد.

وی بیان کرد: تجربه ثابت کرده برخی با وجود زمینه‌های اصلاح و بازسازی شخصیتی هیچ علاقه‌ای به بازگشت در مسیر ثواب ندارند که در این خصوص قانونگذار مجازات‌های سخت و سنگینی را برای این جامعه هدف در نظر گرفته است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.