نقره استرلینگ چیست؟ (Sterling silver)

نقره استرلینگ چیست؟ (Sterling silver)

نقره استرلینگ برای کسانی که به دنبال حلقه های فلزی سفید رنگ می کردند و هزینه لازم را برای خرید پلاتین یا طلای سفید ندارند یک انتخاب عالی به شمار می آید.

نقره استرلینگ طبیعی، خود را در میان طرح های بسیار عالی قرار داده که قابل انعطاف پذیری هستند و باعث می شود که انتخاب ایده آل به حساب آید که در کنار جواهراتی مانند الماس قرار می گیرد.

 هنگامی که نقره استرلینگ به طور کامل تیره شده باشد می توان آنرا به راحتی تمیز کرد. و همچنین آلیاژ های استرلینگ با درجه های بالا مانند نقره های آرجنتیوم (argentium silver) دوام بیشتری دارند.

نقره استرلینگ چیست؟ (Sterling silver)

نقره استرلینگ به طور خاص 92.5 درصد عیار آن از نقره خالص است و 7.5 درصد از عیار دیگر آن ماده ای از جنس مس است.

 اقلام شبیه به جواهر نقره استرلینگ که رایج هستند از مس تشکیل شده اند.

نقره خواص آنتی باکتریال دارد و می تواند به عنوان عاملی برای پیشگیری از عفونت مورد استفاده قرار بگیرد.

نقره یک مرتبه توسط مردم باستان مورد توجه و عنایت بسیار قرار گرفت و به عنوان دومین جواهر با ارزش بعد از طلا به حساب می آید.

بسیاری از اقلام جواهرات نقره استرلینگ دارای مشخصه هایی هستند که می توان آنرا به راحتی شناسایی کرد‌‌‌.

به سبب نرمی و انعطاف بسیاری که نقره دارد انگشتر های نقره استرلینگ به راحتی دوباره قابل اندازه گیری هستند.

نقره استرلینگ (Sterling silver)

گردنبند نقره عروسی و انگشتر های نامزدی 

گردنبند نقره عروسی و انگشتر نقره استرلینگ نامزدی هیچ وقت از مد نمی افتد حتی با ورود انگشترهای فلزی جدید در قرن اخیر. 

اگر انگشتر عروسی شما  نقره است که شما آن را انتخاب کردید از راهنما زیر استفاده کنید تا درباره انگشترهای عروسی، انگشتر های محبوب و اطلاعاتی به خصوص درباره نگهداری زیورآلات، همچنین راهنمای مفید برای خرید زیورآلات نقره استرلینگ به دست آورید.

 قبل از خرید انگشتر نقره بسیار ضروری است که اطلاعاتی درباره زنجیر و گردنبند نقره و حلقه نامزدی بدانید و همچنین کمی درباره خواص نقره و بهترین نوع نقره که برای حلقه نامزدی و زنجیر نقره استفاده می شود‌ با خبر شوید.

نقره یک فلز نرم، چکش خور و قابل انعطاف بسیاری است و نقره خالص خیلی نرم تر و دوام بیشتری دارد.

تا به الان بهترین نقره برای انگشترها نقره استرلینگ است.

نقره استرلینگ ۹۲.۵ درصد آن از نقره (وزن) و همچنین آلیاژی با ۷.۵ درصد دارای مس است.

همچنین ممکن است حلقه های ازدواج که از نقره استرلینگ است همانند رادیوم پلیت باشد تا دوام و درخشندگی انگشتر را بالا ببرند. انگشترهای طراحی شده به وسیله آنچه که به عنوان نقره مکزیکی شناخته می شوند (معمولا از مرکز یا جنوب آمریکا) توسط آلیاژ نقره ساخته شده است که همه جا نقره خالص آن بین ۹۰ تا ۹۹ درصد است.

انگشتر های نامزدی و ازدواج به توجه و مراقبت بسیاری نیاز دارند‌. و نقره همانند فلزات دیگر مثل طلا، پلادیوم، پلاتین یا طلای سفید دوام و مقاومت زیادی ندارد.

نقره همچنین دارای رسانایی الکتریکی و گرمایی بالایی نسبت به هر‌ فلز‌ شناخته شده دیگری است. به این معنی که اگر زنجیر و گردنبندهای نقره ای ازدواج در معرض گرما قرار گیرند به سرعت داغ می شود.و برای کسانی که در حیطه کاری خودشان مانند برق کار می کنند استفاده از نقره و یا همان حلقه ازدواج فلز مانند توصیه نمی شود.

موافقان و مخالفان حلقه های نامزدی استرلینگ و گردنبند های ازدواج

حلقه های نامزدی و گردنبند های ازدواج برای خیلی از زوج ها محبوب است به دو دلیل:

۱. ظاهر نقره استرلینگ نمی تواند با هم هماهنگ باشد. هیچ فلز دیگری جز نقره استرلینگ دارای تشعشعات، درخشندگی داخلی و طبیعی نیست.

۲. قیمت حلقه های ازدواج که جنس آن از نقره استرلینگ است بسیار  مقرون به صرفه است به ویژه با طلا و پلاتین یا همان طلای سفید قابل قیاس است. زنجیرهای نقره که با ملیله دوزی ساخته شده اند حکاکی بر روی آنها هم کاملا  به صرفه به نظر می اید. با وجود این نقره می تواند از لحاظ قیمت با نوارهای پلادیوم، به خصوص حلقه های ساخته شده با الماس برابری کند.

حلقه های ازدواج که توسط نقره استرلینگ ساخته شده است تقریبا در تمامی سبک ها که مورد نظر همگان باشد موجود می باشد.

زیرا نقره بسیار قابل انعطاف و نرم است.نقره یک جواهر محبوب به حساب می آید و برای پیدا کردن گردنبند های ازدواج که جنس از نقره و توسط کسانی که تجربه بسیاری در طراحی اینگونه فلز دارند آنچنان کار دشواری نیست.

حلقه های نقره ای نیازی به رادیوم پلیت های دیگر ندارد. در ‌حالی که این صفحه دوام حلقه ها را افزایش می دهد.

نقره برخلاف طلای سفید نیازی به رادیوم پلیت ندارند تا بتوانند درخشندگی خود را حفظ کند.

مخالفان نقره استرلینگ

ویژگی اصلی نقره استرلینگ نرمی و بادوام بودن آن است. حلقه های ازدواج که جنس آن از نقره است می توانند زیر فشار خراشیده و خم شود. حلقه های ازدواج نقره مانند، در نهایت تیره و لکه دار می شوند و نیاز است که گاهی اوقات تمیز شود تا درخشندگی خود را حفظ کند.

یک خبر خوب این است که حلقه هایی که جنس آن از نقره است می تواند در شرایط خوب دوام بیاورد و برای نسل های جدید که متولد می شوند باقی بمانند.

سبک زنجیر و گردنبند های نقره، مثل حلقه های ازدواج نقره ای دست ساز، ویژگی های منحصر به فرد و بی مانندی دارند که طراحی آن ها بین زوج هایی که به دنبال زنجیر و گردنبندهای ازدواج هستند بسیار محبوبیت دارد.

تعداد کمی از سبک های پرطرفدار برای حلقه های ازدواج شامل:

۱. حلقه هایی قیمتی که جنس آن از نقره استرلینگ است:

این نوع حلقه ها با جواهر سنگ های زیبای مقرون به صرفه همانند یاقوت آبی رنگ، یاقوت سبز، لعل قرمز و بسیاری از حلقه های نامزدی رنگارنگ که مقدار بسیار زیادی درخشندگی را از خود به نمایش می گذارد.

۲. حلقه های کلاد (claddagh) که جنس آن از نقره است:

این نوع حلقه ها نماد دوستی، فداکاری و عشق است. این حلقه نقره ای مانند، بی نظیر و بهترین انتخاب برای زوج هایی است که در جستجو حلقه هایی هستند که معانی عمیقی از طراحی های کلاد منعکس می کند.

۳. حلقه های الماس مانند، که جنس آن از نقره استرلینگ است:

این نوع از حلقه ها حرارت و نور الماس را  که توسط نگین و رکاب انگشتر به حد اعلی رسیده را منعکس می کند. زوج هایی که از نظر وضعیت مالی در مضیغه هستتد و به دنبال حلقه های ازدواج مناسب که با الماس های واقعی ساخته شده باشد و همچنین ممکن است از ظاهر و قیمت پایین اینگونه حلقه ها لذت ببرند می توانند اینگونه حلقه هایی که از جنس نقره استرلینگ به حساب می آیند را خریداری کنند.

۴. حلقه های ازدواج از نوع سلتیک (celtic) که جنس آن از نقره استرلینگ است:

این نوع حلقه ها  محبوب ترین حلقه های نامزدی و ازدواج است. جواهر سازان به ویژه از طراحی کردن حلقه های سلتیک و ساختن آن با جنس نقره بسیار لذت می برند زیرا این نوع فلز بسیار چکش خوار و انعطاف پذیرند و راحت می شود بر روی آنها کار کرد.

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.