۸۲۵ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد

۸۲۵ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، اظهار کرد: ۱۰۴ هزار هکتار از مزار استان به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

وی ادامه داد: از مجموع گندم برداشت شده در استان، تاکنون ۶۱۵ هزار تُن از کشاورزان توسط مراکز به صورت تضمینی خریداری شده که این مقدار نیز طی هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

شهبازی با اشاره به اینکه رکورد بیشترین خرید تضمینی گندم آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۵ و خرید ۶۳۲ هزار تُن گندم است، ابراز امیدواری کرد با توجه به تداوم فعالیت مراکز خرید استان، طی هفته جاری رکورد خرید تضمینی گندم نیز شکسته خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: امسال ۶۸ مرکز خرید گندم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان دایر شده و ساعت کار خرید در این مراکز هم از هشت صبح تا هشت غروب است.

وی یادآور شد: امسال ۶۸ مرکز خرید گندم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در آذربایجان‌غربی دایر شده و ساعت کار خرید در این مراکز هم از هشت صبح تا هشت غروب است

شهبازی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم امسال در مقایسه با سال قبل نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: سال گذشته ۶۷۳ هزار تن گندم در استان تولید و ۴۵۰ هزار تن خریداری شد که امسال پیش بینی تولید ۸۲۵ هزار تن با ۵۴۵ هزار تن پیش بینی خرید است.

وی ادامه داد: ارقام گندم کشت شده در گندمزارهای آذربایجان غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با علف‌های هرز، طرح جهش تولید در گندم زارها و مبارزه با آفات و امراض از جمله اقداماتی است که در مسیر دستیابی به افزایش تولید و در ادامه آن امنیت غذایی انجام شده است.

کشت گندم در آذربایجان‌غربی هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا پایان مرداد هم ادامه دارد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.