جواب فوری “طالبان” به انتقاد حسین امیرعبداللهیان

بی بی سی: وزارت خارجه طالبان در واکنش به اظهارات اخیر حسین امیرعبداللهیان در مورد فعالیت داعش در افغانستان گفته است که داعش در افغانستان «توانایی تخریبی خود را از دست داده است». مقام‌های ایرانی «به جای اظهارات نگران‌کننده در مورد افغانستان، … روی روابط سازندهٔ تمرکز کنند.»

هفته گذشته، وزیر امور خارجه ایران گفته بود «سران و نیروهای کارکشته داعش» از عراق، سوریه و لیبی به افغانستان منتقل شده‌اند.

در بیانیه‌ای که عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارت امروز منتشر کرد، آمده است: «وزیر امور خارجهٔ ایران به‌ رسانه‌ها گفته است که رهبران داعش از عراق، سوریه و لیبیا (لیبی) به افغانستان منتقل شده‌اند، که حقیقت ندارد و آنرا رد می‌کنیم.»

بیانیه افزوده که طالبان «با داعش مبارزهٔ جدی و منظم نموده است که در نتیجهٔ آن گروه یادشده توانایی تخریبی خود را از دست داده است. در صورتی که ایران در مورد انتقال داعشیان به افغانستان معلومات دارد، امیدواریم با ما شریک‌ بسازد تا نیروهای امنیتی افغانستان در مورد آن اجراآت لازم نماید.»

منبع: نو اندیش

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.